Utstedelse av aksjer etter delvis konvertering av obligasjonslån

Obligasjonseiere som representerer 1,39 prosent av pålydende i det konvertible obligasjonslånet NOR12 utstedt av Norwegian Energy Company ASA (Noreco) med ISIN NO 0010697055, har i samsvar med låneavtalen utøvd opsjonen til å konvertere obligasjoner til egenkapital til konverteringsprisen på 30 kroner per aksje. Noreco har etter dette utstedt 172 992 ordinære aksjer og totalt antall aksjer utgjør 56 757 843 etter konverteringen.

E-post: investorrelations@noreco.com

Noreco er et uavhengig norsk oljeselskap. Selskapets fokus er utforsking, utvikling og produksjon av olje og gass i Nordsjøregionen. Siden oppstarten i 2005 har selskapet vokst gjennom lisensrunder, utforsking og oppkjøp. Noreco har virksomhet i Norge, Danmark og Storbritannia, og har 53 ansatte. Noreco er notert på Oslo Børs (ticker NOR). For mer informasjon: www.noreco.com