Administrende direktør fratrer i Skogeierforbundet

Ivar Korsbakken vil gå av som administrerende direktør i Norges Skogeierforbund i løpet av kort tid. Han vil fortsette som spesialrådgiver i Skogeierforbundet.

Bakgrunnen for denne endringen er den prosessen Skogeiersamvirket har vært gjennom etter Union-saken. For å gjenskape full enighet i organisasjonen er det satt i verk en rekke tiltak, blant annet utarbeidelse av et næringspolitisk program. I tillegg har et utvalg evaluert organisasjonen, og vil foreslå nye vedtekter i en innstilling som snart foreligger. Utvalget har også sett på Skogeierforbundets arbeidsoppgaver, organisering og hvordan arbeidsformen sammen med de åtte skogeierandelslagene bør være for å få mest mulig ut av organisasjonen. Styret og administrerende direktør er blitt enige om at det vil være best for organisasjonen å stille med blanke ark, og åpne for en ny daglig leder i Skogeierforbundet. ”Det er også en kjent sak at det indre klimaet i Skogeiersamvirket ikke har vært det beste de senere måneder, og Korsbakkens fratreden må også sees i lys av dette. Nå er det viktig at vi skaper en plattform for felles innsats. Vi er blitt enige om at det vil være det beste for Skogeiersamvirket med en endring i ledelsen av NSF. Ivar Korsbakken har gjennom de årene han har vært administrende direktør lagt ned en betydelig innsats for NSF og vi er glade for å kunne trekke veksler på hans kompetanse videre”, sier styreleder i NSF Helge Evju i en kommentar. Evju opplyser at stillingen som ny administrativ leder i Norges Skogeierforbund vil bli utlyst i løpet av noen uker. Kontaktpersoner: Styreleder Helge Evju Mobil: 958 87 416 Kommunikasjonsdirektør Elin Kleven Mobil: 957 55 454