Norlandia overtar 3 hotell i København!

Overtagelse av tre nye hoteller i Skandinavias hovedstad København er Norlandia Hotels og Resorts nye brohode til Europa. I alt 370 rom og konferansefasiliteter i hjertet av København befester Norlandias posisjon i Skandinavia. Norsk reiselivsnæring ” spiser ” seg ut over landegrensen.

- Reiselivsmarkedet er i vekst og dette lar vi ikke gå fra oss! sier en fornøyd administrerende direktør i Norlandia, Roar Ingdal. Vi vil gå inn i nye destinasjoner som København. Historisk har Norlandia vært sterke på ferie og fritidsmarkedet i Norge så vel som i Sverige. - Vi har som mål å styrke vårt tilbud til forretningsreisende ved å etablere oss i byene. - Vi er godt etablert i Oslo. København er med vår kjennskap til våre kunder et naturlig sted å finne et Norlandiahotell eller tre!, fortsetter Roar Ingdal. København er en attraktiv destinasjon for Norlandia. Byen er et bindeledd mellom Norge og Europa. - Svært mange av våre kunder bruker både Norge og Danmark som reisemål, enten det gjelder forretningstrafikk eller som feriereisende. Vi har et godt samarbeid med turoperatører i Danmark og får nå muligheten til å styrke våre relasjoner til disse samt tilføre kunder til København via våre norske og svenske kundenett. Fakta: Norlandia Richmond Hotel (Tidl. Mercure Hotel Richmond Copenhagen) Antall rom: 127 Maks konferansekapasitet: 120 personer www.norlandiahotels.dk/richmond Norlandia Mercur Hotel (Tidl. Mercure Hotel Copenhagen) Antall rom: 109 Maks konferansekapasitet: 25 personer www.norlandiahotels.dk/mercur Norlandia Star Hotel (Tidl. Ibis Copenhagen Star Hotel) Antall rom: 134 Maks konferansekapasitet: 40 personer www.norlandiahotels.dk/star Beliggenhet: Alle tre hotellene har sentral beliggenhet med gangavstand til Sentralbanestasjonen og attraksjoner som Tivoli og Nasjonalmuseet. Kastrup Lufthavn ligger kun 12. min. unna med tog. Oppussing: Det blir avsatt et tosifret millionbeløp til oppussing av de tre hotellene.

Om oss

Norlandia Hotels & Resorts finner du på mange spennende destinasjoner i Norge, Sverige og Danmark. Vi ønsker å tilby våre gjester noe mer enn en god seng og et trivelig rom, og har derfor et godt og variert tilbud av opplevelser og aktiviteter på våre hoteller. God mat og drikke er en viktig del av hotelloppholdet og vi legger derfor stor vekt på at våre restauranter tilbyr lokale spesialiteter i kombinasjon med tradisjonelle retter. Frokost er dagens viktigste måltid og med Norlandia frokost kan du starte dagen med et sunt og godt måltid. For barnefamilier har vi også Norlandia Family, med lekekrok med Fisher-Price leker og brettspill fra Brettspill.no