Vant nesten 53 millioner kroner

Sist lørdag var Kongsberg-kvinnen Sonja Ullensvang og ektemannen få meter fra å vinne ufattelige 53 millioner kroner i V75. Dette for en innsats på kun 64 kroner!

Av Eirik Stenhaug, informasjonskonsulent i Norsk Rikstoto, tlf 22 95 62 57 / 90 60 57 25 Sonja Ullensvang og ektemannen hadde komponert en meget enkel V75-kupong foran forrige ukes V75-omgang på Bjerke travbane. De plukket ut to hester i hver av de syv løpene, og bongen kostet kun 64 kroner. Da den siste vinnerhesten passerte målstreken var det kun få meter fra å innkassere tidenes største gevinst i noe spill i Norge. - Vi hadde plukket ut favoritten i alle V75-løpene, og supplerte med én «luring» i hvert løp, etter å ha studert rangeringen på tekst-tv. Da vi sjekket resultatene lørdag kveld, oppdaget mannen min at vi hadde seks riktige. Det var ikke før på søndag at vi oppdaget hvor nær vi var å vinne kjempepremien. Da sjekket vi resultatene på tekst-tv, og vi så da at de to hestene vi stod igjen med i V75-finalen, som de eneste i spillet, begge ville gitt mer enn 53 millioner kroner for syv riktige. At den ene, Grey Goose, var bare et par meter bak vinnerhesten i mål, visste de ikke før de fikk se bildet fra målpasseringen. - Jeg må innrømme at det kom noen ergerlige utbrudd fra stua da det gikk opp for mannen min. Men vi får i stedet trøste oss med de 27 000 kronene vi tross alt vant, sier Sonja tappert. Ikke sett løpene - enda Sonja og ektemannen har enda ikke sett løpene på tv, men etter å ha fått et opptak av disse fra Norsk Rikstoto, kommer de – med tid og stunder - til å spille av det spennende oppløpet. - Jeg er glad for at vi ikke fulgte innspurten på NRK. Det hadde nok blitt i meste laget der og da, innrømmer hun. Prøver igjen Sonja og ektemannen spiller på samme måte hver uke, og kommer også å plukke ut to hester i hvert løp til lørdagens V75-omgang på Leangen travbane i Trondheim. - Vi så at vi ikke trenger å være eksperter på trav, eller «satse skjorta» for å være med å spille om de store pengene. Vi satser nok en gang på vårt opplegg til 64 kroner, smiler Sonja. Siden ingen greide å løse V75-rebusen på Bjerke, er det mulig å vinne utrolige 60 millioner i V75 på lørdag. Husk at kupongen må være innlevert innen klokken 15 lørdag ettermiddag.

Om oss

Norsk Rikstoto er en frittstående, næringsdrivende stiftelse som ble etablert 24. september 1982 av Det Norske Travselskap (DNT) og Norsk Jockeyklub (NJ). Stiftelsen har et overordnet ansvar for all totalisatorvirksomhet og en overordnet økonomisk styring av hestesporten. Gjennom sin daglige drift skal Norsk Rikstoto bidra til å styrke hestesport, hestehold og norsk hesteavl. Norsk Rikstotos vedtekter finner du her (PDF-format).