David Wyke er Årets Frisør 2008

For andre år på rad ble David Wyke fra Tony & Guy kåret til Årets Frisør under frisørbransjens Oscarfest på Radisson SAS Plaza Hotel i Oslo. Wyke er en engelskmann som forelsket seg og slo rot i Norge, og utviklet Tony & Guy salongene i Oslo til å bli et av den internasjonale frisørkjedens flaggskip.

Årets Frisør er ikke bare en konkurranse om å lage flotte frisyrer, det handler vel så mye om å kunne formidle et uttrykk og inspirere både frisører og deres kunder til å gå noen nye veier. Kreative frisører fra hele landet har sendt inn bidrag til fotokonkurransen, som også kårer vinnere i kategorier som Årets Hårstylist og Årets Avant Garde. I juryen sitter blant andre Andrew Barton, tidligere British Hairdresser of the Year og kjent fra TV-serien 10 years younger, som også har gått på norsk TV.

Vinnere under Årets Frisør 2008:
Årets Frisør, Region 1: Lena Guldseth, Unique Dame- og Herrefrisør, Stjørdal
Årets Frisør, Region 2: Åsbjørn Kvame, Barokk Frisør, Stavanger
Årets Frisør, Region 3: Chriss Thomas, Chriss Seminars, Furnes
Årets Frisør, Region 4: David Wyke, Toni & Guy, Oslo
Årets Frisør, Norge: David Wyke, Toni & Guy, Oslo
Årets Lærling: Tonje Steig, Futurum Frisør, Oslo
Årets Avant Garde: Thomas Mørk, Kutt Frisører, Oslo
Årets Hårstylist: Kirstin Arnesen, Inch, Oslo

Under samme prisfest ble Hexagon i Oslo kåret til Årets Frisørbedrift, mens Adam og Eva ble kåret til Årets Frisørkonsern. Øistein Bjørndal fra Adam og Eva fikk Årets Ærespris for trendsettende arbeid i bransjen gjennom over 30 år.

Norges Frisørmesterforbund står som arrangør av Årets Frisør, mens Frisørleverandørenes forening og deres medlemmer er sponsorer for prisutdelingen. Bildene kan ses på www.nffs.no.