Hår & Skjønnhet 2005 i Oslo Spektrum

Førstkommende helg arrangeres Norges største fag- og publikumsmesse for hår og skjønnhet. Samtidig arrangeres Norgesmesterskap i frisering, NM i make-up og NM i negldesign med deltakere fra hele landet. Medias fokusering på ”total makeover” reportasjer gjør messen ekstra aktuell, og publikum kan oppleve mange inspirerende hårshow og ”bli ny” demonstrasjoner.

Hår & Skjønnhet 2005 er den store møteplassen for frisører, kosmetologer, negldesignere, stylister, mote/trendfolk og skjønnhetsbransjens leverandører. Messen er også åpen for publikum begge dager. Arrangementet er godt innarbeidet og er blitt et begrep innen skjønnhetsbransjen. Leverandører av profesjonelle hår- og skjønnhetspleieprodukter viser sine siste nyheter og gir publikum gode tips og inspirerende visninger. Norgesmesterskapet i frisering 2005 vil være en hovedattraksjon på messen. Mesterskapet arrangeres både lørdag og søndag, med mange spennende disipliner. Publikum vil få se alt fra moteriktige hverdagsfrisyrer til de mest fantastiske aftenfrisyrer, langthårsoppsetninger og brudestylinger. Lørdag er først og fremst de unge talenters dag, med juniormesterskap og elevmesterskap blant landets frisørskoler. Søndag er dagen for de fleste seniorduellene, der frisøreliten kjemper om ære og berømmelse. Norges Frisørmesterforbund er NM-arrangør. Norgesmesterskapet i make-up 2005 foregår lørdag 5. februar, og er en oppvisning i trender under temaet ”De gamle filmstjernene” og ”Galla”. Det er Nordisk Institutt for Scene og Studio (NISS) som er arrangør av make-up konkurransen. Norgesmesterskapet i negldesign 2005 går av stabelen søndag 6. februar. Mesterskapet er todelt, med henholdsvis tradisjonell negldesign og dekorerte negler. Under sistnevnte øvelse er temaet ”50-tallet”, og publikum kan forvente en visuell opplevelse av de sjeldne. Tone-Lise Akademiet og NeglAkademiet er konkurransearrangører. Arena for Hår & Skjønnhet 2005 er Oslo Spektrum. Messen er åpen lørdag 5/2 og søndag 6/2 fra kl. 10.00 - kl. 18.00 begge dager. Norges Frisørmesterforbund arrangerer også prisfesten Årets Frisør, som foregår på Radisson SAS Plaza Hotel lørdag 5/2 fra kl. 20.00. Les mer på internett www.nffs.no/messe. -