Hvem er Norges fremste frisørbedrifter?

Norges Frisørmesterforbund og Frisørleverandørenes forening har nominert til sammen seks frisørvirksomheter til kåringen av Årets Frisørbedrift 2008 og Årets Frisørkonsern 2008. Konsern er her definert som virksomhet med minst fire enheter. Alle har utmerket seg innen kriteriene konsept, markedsføring, kommunikasjon, nytenkning, kundeservice, fagutøvelse, ledelse, økonomi og internkontroll.

Frisørbransjens ledestjerner
Det er med klar og tydelig hensikt Norges Frisørmesterforbund (NFF) trekker frem Norges fremste frisørbedrifter gjennom kåringen av Årets Frisørbedrift og Årets Frisørkonsern. NFF vil synliggjøre at det ikke er tilfeldigheter at enkelte virksomheter står frem som vinnere i en bransje der man i utgangspunktet stiller svært likt i kampen om kundene og pengene.

Konsern i vekst
Frisørbransjen er i endring. Fremveksten av større kjeder er en tydelig trend, så klar at det er på sin plass å skille ”de store” fra ”de andre” og vurdere dem i en egen priskategori. Den umiddelbare konklusjon i årets vurdering, er at vinnerkandidatene skiller seg raskt ut. Sterke økonomiske resultat er harde fakta, men det er de myke verdiene som skaper dem. Det vil si at i frisørbransjen blir det veldig tydelig at det er mennesker som er den viktigste innsatsfaktoren, og vinnerbedriftene har klare retningslinjer for hvordan man får frem det beste i enkeltpersonene og samlet i teamet.

Nominerte til Årets Frisørbedrift
Touch, Lillehammer
Hexagon, Lysaker
Dugg, Oslo

Nominerte til Årets Frisørkonsern
Adam og Eva (hovedkontor i Oslo)
Modern Design (hovedkontor i Sandnes)
Nikita Hair Norway (hovedkontor i Oslo)

Kåringen av Årets Frisørbedrift 2008 foregår under arrangementet Årets Frisør, som er frisørbransjens egen ”Oscar” utdeling. Det går av stabelen på Radisson SAS Plaza Hotel lørdag 2. februar. Norges Frisørmesterforbund står som arrangør av Årets Frisør, mens Frisørleverandørenes forening og deres medlemmer er sponsorer for prisutdelingen.