NORGE HAR FÅTT VISEPRESIDENTEN I OMC-EUROPA

PRESSEMELDING Dato: 27.05.05 NORGE HAR FÅTT VISEPRESIDENTEN I OMC-EUROPA Sist helg avholdt OMC-Europa sin generalforsamling i Frankfurt. OMC-Europa er en av sonene i den verdensomspennende frisørorganisasjonen OMC (Organisation Mondiale Coiffure). På verdensbasis består organisasjonen av over 300 000 medlemmer i 65 land. OMC-Europa omfatter 26 land. Styret er sammensatt av personer fra de ulike land i Europa, og både President John Jenkins fra Storbritania, og visepresident John Petter Aambakk (som er president i Norges Frisørmesterforbund på sjette året), er nye i styre. De to andre har to år igjen av sin valgperiode. Det var fire kandidater til president-jobben og tre til visepresident-jobben. Det er første gang Norge er representert i styre i OMC-Europa. Organisasjonens arbeid går ut på å markedsføre frisørfaget under OMCs logo gjennom konkurransefrisering. Det blir arrangert Europa-cup og verdensmesterskap i tillegg til flere andre konkurranser som er åpne for internasjonal deltagelse. I Norge arrangeres det Norgesmesterskapet hvert år i februar. OMC har også som oppgave å legge forholdene til rette for, og stimulere til, etter og videreutdanning i faget, samt gi rapporter om sosiale og økonomiske spørsmål knyttet til frisørfaget. Kontaktpersoner for informasjon: - John Petter Aambakk, tlf 70 26 04 89, mobil 92 62 99 13, e-post pitings@online.no - Olav Eikemo, tlf 23 08 79 63, mobil 97 74 75 20, e-post olav.eikemo@nffs.no ------------------------------------------------------------ Informasjonen er sendt gjennom Waymaker http://www.waymaker.no Nedenstående filer kan lastes ned: http://wpy.waymaker.net/client/waymaker1/ImageArchive/Image.aspx?image_id=4133&lang=NO http://wpy.waymaker.net/client/waymaker1/ImageArchive/Image.aspx?image_id=4134&lang=NO