Motemodeller viste undertøy - på langrennsski

Report this content

Merkevarebyen Norwegian Outlet lar verken Oslo Fashion Week eller Ski-VM gå upåaktet hen. I helgen arrangerte de sin egendesignede motevisning: Catwalken var erstattet med 50 tonn snø og en 600 meter lang skiløype midt i handlegaten. Her ble alt fra undertøy til selskapsklær vist frem, på langrennsski, i åtte minusgrader.

Se bilder og film fra motevisningen her:

- Så vidt meg bekjent er det aller første gang her i landet, og kanskje i verden, at noen har arrangert en motevisning på ski. Visningen fikk mye oppmerksomhet fra et ivrig publikum som åpenbart likte det de så – både modellene og merkevareklærne fra våre butikker. Her var alt fra lekkert undertøy til stilige selskapsklær og tøffe skijakker, sier daglig leder i Norwegian Outlet, Einar Sørland.

Norwegian Outlet, som åpnet landets første merkevareby i fjor, er kjent for å kjøre alternative catwalker. I fjor sommer gikk store bæreposer parade på Karl Johan og i november gikk ”nakenmodeller” rundt i Oslo sentrum for å markere det amerikanske supersalgsfenomenet Black Friday. Denne gangen var det skisporten som ble kombinert med moteverdenen.

- At nordmenn er født med ski på bena er vi ekstra stolte over å hevde nå som hele vintersport-verdenen har øynene rettet mot Norge. Vi ønsker å delta i folkefesten ved å vise at skisporten på naturlige måter kan integreres i det meste – også motevisninger, sier Sørland.

Barneskirenn i vinterferien

I anledning Norwegian Outlets alternative  og kombinerte mote- og skiarrangement ble det fraktet 50 tonn snø inn i ”byen”, og det ble preppet en 600 meter lang skiløype. Løypen blir liggende ut vinterferieuken, til glede for alle som kommer på besøk.

- Vi vet at mange bruker vinterferien til etterlengtet shopping. Fordi vi har vår egen utendørs handlegate har vi et kjempefortrinn sammenlignet med tradisjonelle, innendørs shoppingsentre. Skiløypen vil være tilgjengelig for bruk i hele ferien. Dermed kan barna trekke frisk luft i løypa, få fine premier og kose seg med saft og boller, mens mor og far kan gå sikksakk mellom butikkene, sier Einar Sørland.

Norwegian Outlet ble nylig tildelt prisen for ”Årets nykommer i Follo 2010” av Visit Follo. I jurybegrunnelsen heter det blant annet at merkevarebyen har tatt en ledende rolle og satt seg høye mål og ambisjoner om å bli en av landets største attraksjoner.

- Det er nettopp ved å gjennomføre arrangementer som barneskirenn og alternative motevisninger midt i byen at vi styrker vår posisjon som en nasjonal attraksjon. Vi skal være et annerledes shoppingmekka hvor opplevelsene står i sentrum, sier Sørland.

For mer informasjon, kontakt:

• Daglig leder Einar Sørland, telefon: 911 44466
  • Gründer Ådne Søndrål, telefon: 922 56555