Hans Olav Storkås inn som ny daglig leder for NRC Group i Norge

Hans Olav Storkås har bred kompetanse og lang erfaring fra bygg- og anleggsbransjen i Norge, hvor han blant annet har vært med å bygge opp et entreprenørselskap som tidligere ble solgt til Lemminkainen.

For å styrke seg mot fremtidig vekst og sikre ytterligere kompetanse er Hans Olav Storkås ansatt som ny daglig leder i NRC Norge AS. Hans Olav Storkås besitter over 25 års erfaring fra bygg- og anleggsbransjen med blant annet ledende direktør-stillinger i AF Gruppen og Lemminkainen. Han har tidligere grunnlagt et entreprenørselskap som senere ble solgt til Lemminkainen. Hans Olav har vært konstituert daglig leder i NRC Norge siden begynnelsen av mars.

-       Etter å ha vært noen måneder i NRC Group har jeg blitt kjent med en virksomhet med stort mangfold og som kan betjene alle tverrfaglige jernbaneprosjekter fra grunn til signal. I tillegg er vi spesielt gode på enkelte nisjeprodukter innenfor bane og anlegg, og bedre skal vi bli, sier Storkås.

-       Utfordringen videre vil være å holde toget trygt på skinner. Innenfor jernbanesegmentet er det fortsatt uforutsigbart utbyggingstempo, i sterk kontrast til hva vi opplever i Sverige. Innenfor vår anleggsdivisjon skal vi rendyrke det vi er gode på og se etter samarbeidspartnere på større prosjekter, fortsetter han.

-       Videre vil vi ha sterkt fokus på miljø samt det å ha egne ansatte innenfor våre kjerneområder, legger han til.

De siste årene har NRC Group opplevd en formidabel vekst. Selskapet har gjennomført en rekke oppkjøp, har vunnet flere store kontrakter og gikk ut av 1. kvartal i år med en ordrebok på 2,5 milliarder norske kroner.

-       Dette krever at vi har en sterk og tydelig ledelse. Hans Olav har solid erfaring med selskap i vekst og vi er trygge på at han kan være med å løfte selskapet videre i en svært spennende tid fremover, sier Øivind Horpestad, konserndirektør i NRC Group.

-       Vår strategi har vært å bygge opp en totalleverandør innen banerelaterte infrastruktur-prosjekter og vi sikter oss mot å bli den ledende entreprenøren i Norden innenfor vårt segment. Det er vi på god vei til, fortsetter Horpestad. – Med sin kompetanse vil Hans Olav kunne være med å samle selskapene i Norge og bygge en sterk felles kultur, avslutter han.

Han Olav tiltrer stillingen 1. juli.

Konsernsjef NRC Group, Øivind Horpestad, telefon: +47 91 00 06 26

NRC Group er en ledende entreprenør innen baneinfrastruktur i Norge og Sverige. Selskapet er en totalleverandør av alle typer tjenester knyttet til banerelatert infrastruktur, herunder grunnarbeid, sporarbeid, sikkerhet, elektro, tele og signal. Selskapet jobber med jernbane, t-bane, trikkeanlegg og annen nærliggende infrastruktur. NRC Group har hatt en betydelig vekst siden oppstarten i 2011, og har en visjon om å bli Nordens ledende grunn- og baneentreprenør.

NRC Group ASA har hovedkontor på Lysaker utenfor Oslo, i tillegg til ni regionskontorer i Norge og Sverige. Gruppen sysselsetter ca. 630 personer og hadde en samlet omsetning på rundt 2,4 milliarder norske kroner i 2017. NRC Group er notert på Oslo Børs under tickerkode «NRC». Selskapet ledes av konsernsjef Øivind Horpestad.

www.nrcgroup.com