Rolls-Royce har kjøpt 33 prosent av aksjene i ODIM

(Hareid, 29. juni 2009): Rolls-Royce har kjøpt 33,0 prosent av aksjene i teknologiselskapet ODIM fra Aker Solutions. Styret i ODIM vil så raskt som mulig etablere en dialog med Rolls-Royce for å klargjøre intensjonene bak transaksjonen.

- Styret i ODIM ønsker Rolls-Royce velkommen som ny hovedaksjonær. Styret i ODIM vil ta kontakt med Rolls-Royce så raskt som mulig for å klargjøre ambisjonene til den nye aksjonæren. Vår målsetting er at alle aksjonærene får tilgang på lik informasjon og blir likebehandlet, sier Karl Erik Kjelstad, styreformann i ODIM. ODIM har engasjert SEB Enskilda som finansiell rådgiver for ODIM for å vurdere de strategiske mulighetene til selskapet, deriblant eierstrukturen. Styret i ODIM ønsker å bidra til å maksimere verdiene til alle aksjonærene i ODIM.