OKI lanserer revolusjonerende printerserie

OKI Printing Solutions presenterer en rekke nyheter i den nye generasjonen av C5000 Serien. Med programvaren ”Print Control” kan man enkelt regulere muligheten for fargeutskrifter samt sette en grense for utskriftsvolum – alt for å gi deg god kostnadskontroll. Skriverne er raskere enn tidligere generasjoner og har også flere unike sikkerhetsfunksjoner, blant annet personlig utskriftskode.

– Den nye OKI C5000 Serien passer utmerket for arbeidsgrupper med høye krav til kostnadskontroll, sikkerhet og anvendelighet. OKI-skriverne gir høy kvalitet på utskrifter i hastigheter som tidligere kun var tilgjengelig i betydelig dyrere maskiner, sier Ronald Lindquist, markeds- og salgssjef for OKI Printing Solutions i Norge.

Samtidig introduseres en ny funksjon for sikre utskrifter. Brukeren sender ønsket utskrift til skriveren, men selve utskriftsjobben starter ikke før brukeren har tastet sin personlige kode på skriverpanelet. Skriveren er også utrustet med sikker sletting av harddisken samt kryptering.

Unik fleksibilitet
Maskinene i den nye C5000 Serien skriver ut i oppløsningen 1200 x 600 punkter pr. tomme. Takket være den avanserte multilevel-teknologien ProQ2400, blir utskriftsresultatet utmerket. OKIs skrivere har også en unik fleksibilitet. Med programvaren Template Manager er det enkelt å skrive ut på spesialmedia som visittkort, cd-etiketter og bannere inntil 1,2 meter.

Skriverne håndterer papir med vekt opp til 203 gram, og flere av variantene i C5000 Serien har dupleks for tosidige utskrifter som standard. Øvrige varianter har dupleks som tilbehør.

Brukervennlig med høy pålitelighet
Alle modeller i C5000 Serien har nettverkstilkobling. De er enkle å installere og bruke. I skrivernes drivere finnes funksjonen ”Ask OKI” som gir brukerne svar på de fleste spørsmål direkte via nettsiden. Skriverne er enkle å overvåke og administrere takket være PrintSuperVision – en programvare som sender e-post når det er på tide å bytte rekvisita, etterfylle papir eller for å informere om eventuelle feil. OKIs unike LED-teknologi, der papiret kun passerer gjennom utskriftsverket én gang, minsker risikoen for papirstopp – og øker dermed påliteligheten.

– Skriverne i OKIs C5000 Serie klarer nå hele 32 sider pr. minutt i sort/hvitt og 26 sider pr. minutt i farger. Første side kommer allerede etter 8 sekunder. Det gjør at skriverne ligger i det absolutte toppskiktet i sin klasse. Modellene C5650 og C5750 passer best for dem som i første rekke skriver ut i sort/hvitt, men som også har nytte av fargemuligheter. Modellene C5850 og C5950 passer best for arbeidsgrupper som hovedsakelig skriver ut i farger, sier Ronald Lindquist.

Skriverne i den nye OKI C5000 Serien vil være tilgjengelig i månedsskiftet november/desember og har anbefalte utsalgspriser fra kr 3540,- eks. mva.

Ronald Lindquist, markeds- og salgssjef for OKI Printing Solutions i Norge, mob. 918 38 282
ronald.lindquist@oki.no

For høyoppløselige bilder, vennligst kontakt:
Veronica Hagelid, 922 02 310, veronica@coxit.no