OKI skal ta markedsandeler med banebrytende kvitteringsskrivere

Report this content

OKI Printing Solutions utfordrer markedet for kvitteringsskrivere med to nye modeller, OKIPOS 411 og OKIPOS 412. Skriverne er markedsledende og er utstyrt med porter for både USB, seriell- og nettverks- dataoverføring. OKI har satt seg som mål å være blant topp tre i Norge i dette voksende markedet.

OKIPOS 411 og OKIPOS 412 er kostnadseffektive og skriver ut kvitteringer for eksempelvis restauranter, hoteller og butikker. Skriverne utfordrer konkurrentene på flere punkter, både når det gjelder pris, funksjon og driftssikkerhet. I tillegg tilbys kundene full trygghet.

– Vi tror at markedet for kvitteringsskrivere vil vokse i løpet av 2008 og vårt potensial for å ta en markant del av dette markedet er stort. Det viser samtalene vi fører med forhandlere og kunder, sier Ronald Lindquist, Norgessjef, OKI Printing Solutions.

Rask, brukervennlig og designet for å passe alle miljø
Begge skrivermodellene har konkurransedyktig utskriftshastighet; OKIPOS 411 opp til 200 millimeter pr. sekund og OKIPOS 412 opp til 250 millimeter pr. sekund. Utskriftshastigheten kan tilpasses etter programmet som benyttes, alt for å gi virksomheten mulighet til å yte ekstra service samt kunne håndtere stor kundetilstrømning.

– OKIPOS 411 og OKIPOS 412 er utviklet med brukeren i fokus og det er blant annet meget enkelt å skifte papirrull. Med patentert automatisk frammating av papiret, er det bare å legge i en ny papirrull og deretter starte utskriften. Skriverne klarer store papirruller, som dermed innebærer at rullene kan skiftes sjeldnere. Begge skriverne kan håndtere papirruller opp til 90 millimeter i diameter, som er ti prosent mer papirkapasitet enn konkurrerende modeller, sier Ronald Lindquist, og tillegger;

– Vi tilbyr full bytterett under garantiperioden. Dersom skriveren skulle gå i stykker, leverer vi en ny med en gang.

Kvitteringsskriverne har sort som standardfarge, men finnes også med skall i rødt, beige og sølv for at de skal passe i alle typer miljø. Skriverne kan plasseres på disken eller monteres på veggen dersom plassen er liten.

OKIPOS 411 og OKIPOS 412 kan kjøpes gjennom OKI Printing Solutions autoriserte forhandlere fra februar 2008.

For ytterligere informasjon, vennligst kontakt:
Ronald Lindquist, Norgessjef, OKI Printing Solutions,
mob. 918 38 282 eller ronald.lindquist@oki.no