One Call slår et slag for barnefamiliene og de utestengte

Report this content

(Oslo 3. mars 2014) One Calls populære pakkeabonnement kommer nå i en versjon som tilbyr kundene stålkontroll over økonomien, og å bli pakkekunde uten å passere kredittsjekken. Dette betyr at alle og enhver kan slippe mobilen fri med ubegrenset antall minutter og meldinger, uten å bekymre seg over fakturaen eller egne betalingsanmerkninger. Også personer bosatt i Norge uten norsk person-nummer, kan nå bli pakkekunde. Løsningen heter CTRL.

- Mange foreldre bekymrer seg over kostnadene ved barnas mobilbruk. Og hundre-tusenvis av andre mobilkunder er henvist til dyre kontantkort fordi de ikke passerer mobiloperatørenes kredittsjekk. Disse kundene har gjerne høy betalingsvilje, men for lav inntekt; f.eks. studenter eller deltidsansatte. Eller de har betalingsanmerkninger /gjeldsordning som stenger dem ute. Disse kundene kan vi nå hjelpe med CTRL-konseptet, forteller One Call-sjef Øistein Eriksen.

CTRL går i korthet ut på at kundene får tilgang til kjerneverdien i One Calls ordinære pakker; fri tale og fri sms og 1 GB data pr måned som i f.eks. Folkepakka. For denne betaler kunden samme prisgunstige lave månedspris på 199 kroner, akkurat som alle andre One Call-kunder. Ytterligere bruk er sperret og kan åpnes bare dersom kunden velger å fylle opp en saldo for bruk i utlandet, spesialnummer, varekjøp, osv. For brukere under 18 år må foresatte stå som kunde og det er foresatte som styrer fleksibiliteten – fra null til middels eller høy. På denne måten får hver enkelt kunde full kontroll over fakturaens størrelse og derved over økonomien.

- Vi stiller ikke krav til kredittverdighet ved kjøp av pakkene våre i CTRL-utgave, sier Eriksen. Sannsynligvis må flere hundre tusen voksne frem til i dag ta til takke med rådyre kontantkort hvor hvert minutt og hver sms koster penger og hvor 1 GB data koster fra en tusenlapp og oppover. Den samme datamengden får man i Folkepakka CTRL for 199,- med ubegrenset tale og sms inkludert. Dette blir som natt og dag for mange studenter eller personer med betalingsanmerkninger. - Vi stiller som nevnt ikke krav til kredittverdighet ved CTRL, men kunden må være nøye med å betale innen forfall, fortsetter One Call-sjefen.

- Dette er produkt- og tjenesteinnovasjon som betyr langt mer for mobilbrukerne i Norge enn om de tilfeldigvis får litt klarere lyd når de snakker i mobilen. Ingen av våre konkurrenter er foreløpig i nærheten av å tilby et like bra produkt, og jeg tror heller ikke de vil kopiere oss, men i stedet fortsette å skvise mest mulig ut av sine kontantkortkunder, avslutter Eriksen.

Se også vedlagte prissammenligninger som er hentet fra de ulike operatørenes hjemmeside 2. mars.

For mer informasjon, kontakt:

Øistein Eriksen

E-post: oistein.eriksen@onecall.no

Folkepakka CTRL vs konkurrentene:
Inkludert i pakken Pris pr enhet ut over pakken
Operatør Abonnement Månedspris Minutter SMS Data Minutt SMS MB Kredittgodkjenning
One Call Folkepakka CTRL 199 FRI FRI 1000 MB 0,39 0,39 0,99 Kreves ikke
Telenor Komplett Kontroll M 199 0 500 500 MB 0,49 0,49 5,00 Kreves