• One Call/

Spar en Syden-tur i året på å bytte leverandør: Først i Norge med hele familien på ett mobilabonnement

(Oslo 25. september 2013) For første gang i Norge kan man nå samle opp til fem personer på ett mobilabonnement. Med den nye Familiepakka fra One Call vil en gjennomsnittlig familie spare fra 5 000 – 10 000 kroner i året sammenlignet med dagens tilbud fra andre leverandører.

- Vi visste at vi ved å knytte flere personer til ett abonnement ville kunne spare mye penger for kundene våre, men at det for en vanlig familie på fem utgjør en forskjell på nesten 7 500 kroner fra NetCom og 5 600 fra Telenor – ja, det var mer enn selv vi trodde, sier One Call-sjef Øistein Eriksen.

Jo flere du er, jo billigere blir det

Familiepakka lar deg gå sammen flere personer på ett og samme abonnement med fri tale og fritt antall meldinger. Fra to til fem personer, der snittprisen per bruker går ned jo flere du er.

Regneeksemplene tar utgangspunkt i en familie på fem med det som på fagspråket kalles ”normal trafikksammensetning”. Det vil si en mor med gjennomsnittlig surfeforbruk, far med høyt, et barn med normal bruk av datatrafikk, et yngre barn med kontantkort og en bestemor som ikke bruker mobilen til å gå på nett. I tillegg skal alle i familien kunne ringe fritt til resten av familien.

Med de beste tilbudene for denne typen forbruk ville totalkostnaden for familien bli 14 952 kroner i året med Telenor, 16 740 kroner med NetCom – og 9 336 med One Call. Det betyr en forskjell mellom Telenor og One Call på 5 616 kroner, mens det mellom NetCom og One Call blir hele 7 404 kroner hvert år – ikke langt fra halve prisen.

- I disse dager ser vi jo at de store reisebyråene kappes om å sende oss til Syden. Du kommer langt for de summene vi nå sparer deg for med Familiepakka. Og det verste – eller beste – er at dette er de eksemplene der konkurrentene våre kommer best ut. De ulike utregningene våre viser at besparelsen for andre typer forbruk kan komme opp i 10 000 kroner, sier Øistein Eriksen.

Ikke bare familier

Den nye måten å samle flere brukere i ett abonnement på stiller ikke krav til slektspapirer. Det vil si at hvem som helst kan gå sammen opp til fem personer – familier, venner, kolleger eller en blanding – og tegne det det nye abonnementet, så lenge én tar ansvar for kontrakt og regning.

Slike pakker er blitt innført i flere andre land, mens det i Norge til nå har vært familieløsninger der man betaler litt ekstra for å kunne ringe gratis mellom nummer som er registrert i ”familien”.

- Nå som fri tale og SMS er blitt standarden, er de eksisterende familieløsningene på markedet ingenting verdt lenger. Å betale litt ekstra for å kunne ringe gratis til noen utvalgte, når du uansett kan ringe gratis til alle andre også, gir jo ingen mening. Dessverre er det slik i Norge at vi har vært vant til å betale for mye for å bruke mobilen. Vi regner vel med at flere nå blir nødt til å tenke som oss, og kommer etter med dette også, sier One Call-sjef Øistein Eriksen.

Fakta: Familiepakka fra One Call

- Første mobilabonnement i Norge som lar deg samle opp til fem personer på ett abonnement.

- Fri tale, sms og mms

- 1000 MB (1 GB) data per bruker

-Mer data kan bestilles til én eller flere personer etter behov.

- Koster 349 kroner i måneden om dere er 2 personer, 479,- for 3, 579,- for 4 og 679,- for 5.

Se vedlagte for mer info:

Prissammenlikninger Familiepakka

Visuell fremstilling Familiepakka

Nyhetsbrev kunder Familiepakka

For mer informasjon, kontakt:

Øistein Eriksen

E-post: eriksen@onecall.no