Neolane posisjonerer seg i Magic Quadrant for CRM Multichannel  Campaign Management 2011

Leverandør av konversasjonell markedsføring, Neolane, informerte i dag at selskapet er inkludert i Gartner, Inc. 2011-rapport "Magic Quadrant for CRM Multichannel Campaign Management”. Neolane, som tilbyr ny funksjonalitet for sosial markedsføring som gjør det mulig for merkevarer å innlede varige one-to-one-dialoger med fans og tilhengere, koordinert på tvers av sosiale medier og andre kanaler, fortsetter å levere fleksible og nyskapende løsninger for organisasjoner med behov for å tilpasse virksomheten i takt med de stadige endringene i kundenes behov.

Gartner definerer Multichannel Campaign Management (MCCM) som prosessene som "gjør det mulig for selskaper å utforme, organisere og kommunisere tilbud til kundesegmenter i et flerkanalsmiljø bestående av for eksempel Direct Mail, Call Center, nettsteder, e-post og nettsamfunn. Dette kan omfatte integrering av markedsføringstilbud/kundeemner med salg, med sikte på implementering." I rapporten posisjoneres Neolane som en nisjeaktør.

"Vi mener Gartners anerkjennelse i denne viktige rapporten reflekterer Neolanes kontinuerlige og fokuserte vekst og vår evne til å påvirke på en positiv måte hvordan globale merkevarer kommuniserer med kunder, både via inngående og utgående kommunikasjonskanaler," sier Stephane Dehoche, daglig leder og administrerende direktør i Neolane. "Betydelige fordeler ved vår konversasjonelle markedsføringsteknologi inkluderer brukervennlighet, fleksibilitet og avansert rapportering, men det er mulighetene markedsførere har til å skape livslange one-to-one-dialoger og dermed oppnå dramatiske forbedringer i inntekter og markedsføringseffekt, som skiller vår teknologi fra alle andres."

Ifølge Gartner "viser MCCM-markedet en generell positiv vekst i 2011. Markedsførere fortsetter å flytte investeringene fra massemarkedsførte, enkanalers, selskapsdrevne enveiskampanjer til flerkanalers, målbare, interaksjonsdrevne kampanjer. I tillegg utviste de fleste leverandørene i denne Magic Quadrant en tosifret vekst i 2010 og var lønnsomme."

Neolane kan vise til jevn år-over-år-vekst med en økning i global omsetning på over 40 prosent i 2010. Selskapet, som rapporterte om en omsetning på USD 30 millioner på verdensbasis i fjor, skaper kontinuerlig sterke resultater for sine bedriftskunder og innehar posisjonen som verdens ledende uavhengige markedsføringsplattform for B2B- og B2C-organisasjoner. For å kunne oppfylle etterspørselen etter selskapets konversasjonelle markedsføringsteknologi og funksjonalitet for samordning av inngående og utgående kanaler som støtter et konsistent og relevant kundetilbud på tvers av kanaler, jobber Neolane med en rask utvidelse av sin medarbeiderstab og en ytterligere styrking av viktige partnerskap, blant annet med bransjeledende leverandører av markedsføringstjenester.

Jeanette Castaing
j.castaing@open2europe.com

Om Magic Quadrant
Copyright 2011 på Magic Quadrant tilhører Gartner Inc. Gjengitt med tillatelse. Magic Quadrant er en grafisk fremstilling av et markedsområde i en bestemt tidsperiode. Fremstillingen viser Gartners analyse av hvordan utvalgte leverandører klarer seg i markedsområdet, ut fra kriterier som er definert av Gartner. Gartner støtter ingen leverandører, produkter eller tjenester som er fremstilt i Magic Quadrant, og anbefaler ingen teknologibrukere å velge bare de leverandørene som er plassert i "Ledersjikt"-firkanten. Magic Quadrant er kun ment å være et analyseverktøy, og det er ikke ment som en oppfordring til bestemte handlinger. Gartner fraskriver seg enhver garanti, både uttrykt og underforstått, forbundet med denne analysen, inkludert alle garantier om salgbarhet eller egnethet til et bestemt formål.