KJØTT OG HELSE

Kjøttets betydning i kostholdet. Hva er myter og hva er fakta om kjøtt? Vi inviterer til en matnyttig og spennende dag på Matforsk i Ås - der du får høre siste nytt fra norske og nordiske fagfolk. Vi lover matglad pausemat - alt i en ramme der du møter kolleger fra næringsmiddelindustri, myndigheter og presse. (See attached file: Kjøtt og helse program.pdf) Send gjerne invitasjonen videre til dine kolleger! Påmelding til Matforsk - frist 15. april. Hilsen arrangørene: Opplysningskontoret for kjøtt, vibeke.bugge@ofk.no Opplysningskontoret for egg og hvitt kjøtt, ase.kringlebotn@egg.no Kjøttindustriens fellesforening, KIFF, espen.lynghaug@kiff.no Matforsk AS, liv.bakke@matforsk.no

Om oss

Hvem er Opplysningskontoret for egg og hvitt kjøtt? (OEH) OEH er et merkenøytralt markedsførings- og informasjonsorgan for egg, kylling og kalkun fra norsk landbruk. Målet er? Det overordnede målet er å bidra til økt forbruk av norske egg, norsk hvitt kjøtt (kylling og kalkun) og bearbeidede produkter av dette. Det er gode, sunne og trygge matvarer som vi gjerne kan spise mer av.