Mai er selskapstid

Mai er tiden for selskap for små og store. Opplysningskontoret for kjøtt har laget 60 nye oppskrifter og bilder for barneselskapet på 17. mai, vennelag, koldtbord, konfirmasjon eller de første middagene ute i varmt vårvær. Alt er tilgjengelig med noen enkle tastetrykk.

Vi friste med blant annet fiskesuppe som forrett. Blant hovedrettene finner du spekefat, kokt skinke, roastbiff og risotto med spekeskinke, røkelaks og asparges. Som tilbehør er det vårlige salater, friske dressinger, eggerøre og potetsalat. For barna (og de voksne) er det pølsemiddag med alt tilbehør. Til dessert kan vi friste med bilder og oppskrifter av sjokoladepudding, fruktsalat eller vaniljeis med sommerbær. Alt dette og mer til finner du her: http://www.billedarkiv.no/cgi-bin/inetmanc?login=OFK_guest Pek og trykk på søk uten søkeord. Da får du opp alle våre siste bilder og oppskrifter.

Om oss

Opplysningskontoret for kjøtt arbeider med merkenøytral informasjon om kjøtt og kjøttvarer. Kontoret er et kompetansesenter med kunnskap om kjøtt, ernæring og tilberedning av mat. I tillegg besitter kontoret kompetanse om markedet, spisevaner og forbrukerbehov.