Pressekurs: Lammeretter fra hele landet

Vi ønsker velkommen til kurs i lammeretter fra hele landet i Opplysningskontoret for kjøtts nye lokaler i Lørenveien 40. Anledningen blir markert med god drikke og noe godt å spise når du kommer.

Tidspunkt: 14. september kl 10-12.30 Det er mange spennende lammeretter fra hele landet. Navn som Gammelsteik fra Lofoten, Gryterett med fenalår frå Sigdal, Kjøtt å påsse og Sprøsteikt lammside frå Telemark skulle pirre nysgjerrigheten og smaksløkene. Program - Tall og fakta om lam og lammetradisjoner. Ved Opplysningskontoret for kjøtt - Lektor og kokebokforfatter Marie Drøivoldsmo fra Surnadal lager ”kjøtt og påsse” - en lokal rett fra Nordmøre - Arne Jermstad forteller om de regionale forskjeller på lammetradisjoner i Norge. Arne Jermstad er utdannet kokk fra Continental. Han har vært kjøkkensjef ved Hotell Stefan, der han blant annet daglig komponerte koldtbordet. Arne har også vært programleder for Det Glade Kjøkken som gikk på TV Norge. De siste årene har han arbeidet som matkonsulent. - Johnny Berg fra Vinmonopolet forteller om vin til lam Påmelding til informasjonsleder Thomas Tangen, thomas.tangen@ofk.no eller 930 53 555.