Nytt OBX-utvalg fra 20. juni

05.06.2014

BW LPG og REC Solar tas inn i OBX-indeksen, mens Det norske oljeselskap faller ut.

Oslo Børs har gjennomført den halvårlige revisjonen av utvalget i OBX-indeksen , som består av Børsens 25 mest omsatte aksjer. Fra 20. juni 2014 tas BW LPG ( BWLPG ) og REC Solar ( RECSOL ) inn i utvalget, mens Det norske oljeselskap ( DETNOR ) tas ut.

OBX-indeksen består normalt av de 25 mest likvide aksjene på Oslo Børs, og er en handlebar, fri flyt-justert indeks med børsnoterte futures og opsjoner tilgjengelig. Aksjene er utbyttejustert og indeksen revideres halvårlig på basis av omsetning siste seks måneder. Endringer implementeres første fredag etter tredje torsdag i juni og desember.

Etter revideringen vil følgende selskaper være med i indeksutvalget fra og med fredag 20. juni 2014:

• Aker Solutions
  • Telenor
  • TGS-Nopec Geophysical Company
  • Yara International

Se hele indeksutvalget med vekting her :

Mer om OBX-indeksen: http://www.oslobors.no/markedsaktivitet/stockIndexOverview?newt__ticker=OBX

Alle nyheter fra Oslo Børs

Denne nyhetsvarslingen er sendt i overensstemmelse med ditt abonnement på Min side på www.oslobors.no .
Dersom du ikke lenger ønsker å motta slik varsling, vennligst avslutt abonnementet ved å logge inn på Min side og fjerne avkrysningene på fanen 'Nyhetsvarsling'.