Innovative 24-volts billamper. Enda bedre sikt for buss- og lastebilsjåfører.

Osram lanserer nå som første produsent i verden 24-volts TRUCKSTAR lamper til buss og lastebiler. Lampene gir opptil 100 prosent mer lys og gir opptil 100 prosent lengre levetid.

Osram TRUCKSTAR bidrar til økt sikkerhet for fører og medtrafikanter. Med opptil 100 prosent mer lys på veien og opptil 40 meter lengre sikt er dette et viktig sikkerhetsdetalj. 24 Volts Truckstar lamper forbedrer sikten betraktelig på natten. Takket være den nye enkeltspiralteknikken(single coil) blir også lampene mer motstandsdyktig mot vibrasjoner. Den lange levetiden på disse lampene forlenger intervallene for lampeskift og sparer kostnader knyttet til dette. TRUCKSTAR fåes i variantene H7, H1 og H3. Typene H4 og H11 er under utvikling og vil bli å finne på det norske markedet i løpet av 2005 sier produktsjef Svein Bauer i OSRAM AS. For ytterligere informasjon kontakt Osram AS Telefon; 67 83 67 00 E-post; osram@osram.no

Om oss

En global aktør og lysekspert OSRAM AS er markedsledende lyskildeleverandør i Norge.Osram som varemerke har eksistert i hundre år og er derfor en av de eldste merkene i verden. Navnet er en sammentrekning av ordene osmium og wolfram, to metaller som trengs for å produsere glødetråd. Det ble registrert i 1906 som varemerke for ”elektriske gløde- og utladningslamper” hos det tyske patentkontoret.Merkekjennskapen i Norge er meget høy, de siste årene har den ligget på rundt 80 %. Selskapets varelinje rommer lysteknologi for absolutt alle anledninger – fra generell belysning (for eksempel glødelamper og lysrør) og billys (frontlykter, blinklys og lignende) til elektronisk forkoblingsutstyr. En av de viktigste satsningsområdene for utvikling og produksjon er for tiden lysdiode-sektoren (LED). Osram er verdens største produsent av billamper og har også en ledende markedsrolle innen elektronisk forkoblingsutstyr.