DMC-GF3 verdens minste og letteste digitale systemkamera med utbyttbare objektiver

Panasonic er stolt over å kunne presentere et nytt digitalt systemkamera med utbyttbart objektiv, DMC-GF3 i LUMIX G Micro System, som baserer seg på Micro Four Thirds-standarden. DMC-GF3 veier bare 222 gram og slår dermed rekorden som verdens minste og letteste digitale systemkamera med utbyttbart objektiv – og det har til og med innebygd blits.*

LUMIX G Micro System gir høy bildekvalitet med virkelighetstro detaljer og glimrende oppløsning og bilde- og fargegjengivelse. Det nye DMC-GF3 gir høy bildekvalitet med en forbedret Venus Engine FHD og 12,1 megapiksel Live MOS-sensor. Dermed blir bilder som fotograferes under svake lysforhold med høy ISO-følsomhet klare og skarpe.

Med det presise Contrast AF-systemet til LUMIX G Micro System får du verdens raskeste fokusering på ca. 0,18 sekunder.** I kombinasjon med berøringskontrollert bildetaking er fokus nå enda raskere og mer nøyaktig, takket være den nye Pinpoint AF. Videre er det nå mulig å ta bilder i rask rekkefølge: 3,8 bilder i sekundet med full oppløsning takket være en nydesignet lukkerfunksjon.

DMC-GF3 filmer 1920 x 1080 full HD-video i AVCHD-format, som er overlegent bedre både når det gjelder komprimeringseffektivitet og brukervennlighet, med AV-utstyr for avspilling. Avansert AF-system inkluderer praktisk fulltids AF og AF-sporing er tilgjengelig i videoopptak slik at alle brukere kan dra nytte av høykvalitets videoopptak på en enkel og grei måte.

Det nydesignede fargemodus Creative Control gjør det mulig å innstille fargeeffektene på en mer intuitiv måte, og med Photo Style får du bedre kontroll over kontrast, skarphet, fargemetning og støyreduksjon.

iA-modusen (Intelligent Auto), er videreutviklet til et iA Plus-modus, og begge inngår i DMC-GF3. I tilegg til de standardiserte og nyttige bildetakingsfunksjonene kan defokuseringsområde, eksponeringskompensasjon og hvitbalanse justeres i den nye iA Plus-modusen. iA Plus-modus fungerer ikke bare ved fotografering, men også ved videoopptak.

Kamerahuset er av aluminium, som er meget lett og sterkt. Den nye designen kommer med ergonomisk gripetak som gir komfortabelt grep til tross for at kameraet er veldig kompakt. DMC-GF3 kommer i en rekke flotte fargealternativer – svart, rød og brun – slik at du kan ta det med inn i ditt liv og lagre de store øyeblikk – både som høykvalitets fotografier og videoopptak.

Panasonic lanserte i dag også en ny utskiftbart objektiv, LEICA DG SUMMILUX 25mm/F1.4 ASPH. (tilsvarende 35 mm kamera: 50 mm) for LUMIX G Micro System

Kameraet leveres i tre varianter.

DMC-GF3CEC - 14 mm Pancake, F2,5

DMC-GF3KEC - 14-42 mm zoom, F3.5-5.6 ASPH. / MEGA O.I.S.

DMC-GF3W - 14-42 mm zoom, F3.5-5.6 ASPH. / MEGA O.I.S & 14 mm Pancake, F2,5

Pris er ikke fastsatt.

Tilgjengelig i butikkene i slutten av juli

For nærmere opplysninger kan du kontakte:

Mac Berggren
Senior Nordic Product Manager
Lumix / Camcorder / Rec. Media
mac.berggren@eu.panasonic.com

Hanna Sandler
Nordic Jr Product Manager
Lumix / Camcorder / Rec. Media
hanna.sandler@eu.panasonic.com

For lån av testprodukter vennligst kontakt:

Text 100
Cato Fagermoen
cato.fagermoenn@text100.com

For høyoppløste bilder, logg inn på:

ftp: 94.247.168.181
User: press
Password: panasonic09

*Gjelder systemkamera med innebygd blits og et utskiftbart objektivsystem (pr. 13. juni 2011)

** Tiden for fokusering på motivet blir målt med DMC-GH3 med LUMIX G VARIO HD 14 - 42 mm/F3.5-5.6 ASPH. /MEGA O.I.S. (H-FS014042) for å flytte objektivet til ”2m” fra "infinity"-innstillingen. Zoominnstillingen har en bred rekkevidde. Panasoniv målemetode.

Panasonic Corporation er en av verdens førende produsenter av tekniske forbruker-, handels- og industriprodukter. Selskapet omsatte for i alt 79 milliarder EUR i løpet av siste regnskapsår. Hovedkontoret er basert i Osaka, Japan, og er blant annet børsnotert i Tokyo, Osaka, Nagoya og New York (NYSE).

Panasonic Nordic AB er et heleid datterselskap som har aktiviteter i Sverige, Norge, Danmark og Finland. I Norden omsetter Panasonic for over 2 milliarder NOK i året, og har mer enn 100 ansatte. I Norden markedsføres fortrinnsvis produktgruppene Audio/video, HiFi, kontorprodukter, telekommunikasjon, husholdningsapparater, batterier, profesjonelt broadcasting-utstyr, samt elektroniske komponenter. For mer informasjon om selskapet og varemerket Panasonic, besøk vår hjemmeside www.panasonic.no

Om oss

Panasonic Corporation er verdensleder innen utvikling og produksjon av elektroniske produkter til forbruker-, bedrifts- og industrimarkedet. Selskapet, med hovedkontor i Osaka i Japan, hadde en samlet nettoomsetning på 7,85 billioner yen (71,4 milliarder euro) i regnskapsåret som ble avsluttet 31. mars 2012. Selskapets aksjer er notert på børsene i Tokyo, Osaka, Nagoya og New York (NYSE:PC). Panasonic Nordic driver virksomhet i Sverige, Norge, Danmark og Finland, har en årlig omsetning på over 2 milliarder er SEK og rundt 100 medarbeidere. I Norden markedsføres hovedsakelig produktgruppene audio/video, HiFi, kontorprodukter, telekommunikasjon, varmepumper, husholdningsprodukter, batterier, profesjonelt kringkastingsutstyr og elektriske komponenter. Du finner flere opplysninger om selskapet og varemerket Panasonic på vårt nettsted www.panasonic.no