LUMIX DMC-FZ48 – Hybridkamera med 24x optisk zoom og videoopptak i Full-HD.

Panasonic introduserer et nytt kamera i LUMIX populære FZ-serie, DMC-FZ48. Kameraet lanseres med en kraftig optisk zoom og etterspurte funksjoner som blant annet inkluderer manuelle kontroller, videoopptak i Full HD og kreative effekter som f.eks. Miniature Effect.

LUMIX DMC-FZ48 har en høykvalitativ LEICA DC VARIO-ELMARIT vidvinkelzoom som gir deg 24x optisk zoom, noe som også inkluderer Panasonics Nano Surface Coating-teknologi som strever etter å minimere lysrefleksjoner når brukeren tar sine bilder.

FZ48 er utstyrt med en 12,1-megapiksel Hi-Speed CCD-sensor. I tillegg brukes en signalbehandling med høy kapasitet som kreves for 1920 x 1080 full-HD-videoopptak i AVCHD og ved kontinuerlig fotografering. En avansert bildebehandling med LSI og Venus Engine FHD sikrer høy bildekvalitet i både foto og videoopptak.

Sonic   Speed AF gir DMC-FZ48 en rask

oppstartstid   og   lynrask   respons

som hjelper til med å   fange selv de   mest   flyktige fotomulighetene .

Nøyaktigheten og hastigheten i kameraets følgende autofokus er også   dramatisk forbedret .

For å gi mer   kunstnerlig   frihet har FZ48 nå også manuelle kontroller , som gir brukeren mange flere kreative muligheter til å fotografere og filme.

LUMIX   populære   iA (Intelligent Auto ) hjelper  til i alle   fotosituasjoner   for å gi brukeren det beste resultatet.   Sammen med en   enestående   lysstyrke   på objektivet ,   POWER   OIS (Optisk   bildestabilisator ) og   Motion   Deblur - modus   forhindrer   DMC- FZ48   på en bra måte alle former for   uskarphet , hvis   uskarpheten skyldes  f.eks. at kameraet ikke ble holdt helt stille eller  på grunn av et motiv som var i   bevegelse.

Videoklipp kan i tillegg til i AVCHD også   spilles inn   i MP4-format   for å  kunne spilles av direkte   på PC-en   eller andre bærbare   elektroniske   enheter uten   behov for ytterligere konvertering til andre filformat .   Sammen med   bildene kan brukeren   benytte LUMIX   Image Uploader , som   tillater umiddelbar   deling av bilder   via Facebook   ( foto)   eller YouTube   (film ) med   hvilken som helst PC   i nærheten.   Kameraets 3 tommer  LCD-skjerm  har nå   460 000 -punkts   oppløsning,  noe som forbedrer det du ser på skjermen under innspilling   og avspilling .

Pris er ikke fastsatt.

DMC-FZ48 finnes i butikkene i august.

For nærmere opplysninger kan du kontakte:

Mac Berggren
Senior Nordic Product Manager
Lumix / Camcorder / Rec. Media

mac.berggren@eu.panasonic.com

Hanna Sandler
Nordic Jr Product Manager
Lumix / Camcorder / Rec. Media

hanna.sandler@eu.panasonic.com

For lån av testprodukter vennligst kontakt:

Text 100

Cato Fagermoen

cato.fagermoen@text100.com

For høyoppløste bilder, logg inn på:

ftp: 94.247.168.181

Brukernavn: press

Passord: panasonic09

Panasonic Corporation er en av verdens førende produsenter av tekniske forbruker-, handels- og industriprodukter. Selskapet omsatte for i alt 79 milliarder EUR i løpet av siste regnskapsår. Hovedkontoret er basert i Osaka, Japan, og er blant annet børsnotert i Tokyo, Osaka, Nagoya og New York (NYSE).

Panasonic Nordic AB er et heleid datterselskap som har aktiviteter i Sverige, Norge, Danmark og Finland. I Norden omsetter Panasonic for over 2 milliarder NOK i året, og har mer enn 100 ansatte. I Norden markedsføres fortrinnsvis produktgruppene Audio/video, HiFi, kontorprodukter, telekommunikasjon, husholdningsapparater, batterier, profesjonelt broadcasting-utstyr, samt elektroniske komponenter. For mer informasjon om selskapet og varemerket Panasonic, besøk vår hjemmeside www.panasonic.no

Om oss

Panasonic Corporation er verdensleder innen utvikling og produksjon av elektroniske produkter til forbruker-, bedrifts- og industrimarkedet. Selskapet, med hovedkontor i Osaka i Japan, hadde en samlet nettoomsetning på 7,85 billioner yen (71,4 milliarder euro) i regnskapsåret som ble avsluttet 31. mars 2012. Selskapets aksjer er notert på børsene i Tokyo, Osaka, Nagoya og New York (NYSE:PC). Panasonic Nordic driver virksomhet i Sverige, Norge, Danmark og Finland, har en årlig omsetning på over 2 milliarder er SEK og rundt 100 medarbeidere. I Norden markedsføres hovedsakelig produktgruppene audio/video, HiFi, kontorprodukter, telekommunikasjon, varmepumper, husholdningsprodukter, batterier, profesjonelt kringkastingsutstyr og elektriske komponenter. Du finner flere opplysninger om selskapet og varemerket Panasonic på vårt nettsted www.panasonic.no