Ny adm. direktør for Panasonic Nordic AB

Panasonic Europa har i dag ansatt Paul Reid, 40, som ny adm. direktør for Panasonic Nordic AB fra og med den 27. juni 2011.

Paul Reid kommer fra Panasonic Australia og har de siste fem årene arbeidet som direktør for divisjonen for forbrukerelektronikk. Han begynte å jobbe hos Panasonic Australia i 2004 og har veldig lang erfaring med hjemmeelektronikkprodukter etter 17 år i bransjen.

I løpet av sine år som direktør for forforbrukerelektronikkdivisjonen i Australia har han styrket både tilveksten og markedsandelene for Panasonic.

– Min tid hos Panasonic Australia har vært veldig givende og jeg har vært heldig som har fått være en del av et meget suksessfullt team. Jeg er veldig entusiastisk over å få komme til Norden og ser frem til mitt nye oppdrag som adm. direktør for Panasonic Nordic AB

Paul Reid overtar posten som adm. direktør for Panasonic Nordic AB etter Andrea Gisle Joosen. Ansvaret gjelder Panasonics virksomhet i Sverige, Norge, Danmark, Finland og Island.

For nærmere opplysninger kan du kontakte: Stefan Sundin Nordic Marketing Manager stefan.sundin@eu.panasonic.com

Panasonic Corporation er en av verdens førende produsenter av tekniske forbruker-, handels- og industriprodukter. Selskapet omsatte for i alt 79 milliarder EUR i løpet av siste regnskapsår. Hovedkontoret er basert i Osaka, Japan, og er blant annet børsnotert i Tokyo, Osaka, Nagoya og New York (NYSE).

Panasonic Nordic AB er et heleid datterselskap som har aktiviteter i Sverige, Norge, Danmark og Finland. I Norden omsetter Panasonic for over 2 milliarder NOK i året, og har mer enn 100 ansatte. I Norden markedsføres fortrinnsvis produktgruppene Audio/video, HiFi, kontorprodukter, telekommunikasjon, husholdningsapparater, batterier, profesjonelt broadcasting-utstyr, samt elektroniske komponenter. For mer informasjon om selskapet og varemerket Panasonic, besøk vår hjemmeside www.panasonic.no

Om oss

Panasonic Corporation er verdensleder innen utvikling og produksjon av elektroniske produkter til forbruker-, bedrifts- og industrimarkedet. Selskapet, med hovedkontor i Osaka i Japan, hadde en samlet nettoomsetning på 7,85 billioner yen (71,4 milliarder euro) i regnskapsåret som ble avsluttet 31. mars 2012. Selskapets aksjer er notert på børsene i Tokyo, Osaka, Nagoya og New York (NYSE:PC). Panasonic Nordic driver virksomhet i Sverige, Norge, Danmark og Finland, har en årlig omsetning på over 2 milliarder er SEK og rundt 100 medarbeidere. I Norden markedsføres hovedsakelig produktgruppene audio/video, HiFi, kontorprodukter, telekommunikasjon, varmepumper, husholdningsprodukter, batterier, profesjonelt kringkastingsutstyr og elektriske komponenter. Du finner flere opplysninger om selskapet og varemerket Panasonic på vårt nettsted www.panasonic.no