Ny projektor fra Panasonic gjør det mulig å holde presentasjoner i opplyste rom

Nå lanserer Panasonic en ny profesjonell trådløs projektor, PT-LB30NTE, som er spesielt utviklet for å kunne brukes i godt opplyste rom. Selv om den er kompakt og ikke veier mer enn 2,6 kilo, inneholder den avansert teknologi. Blant annet kan levende bilder og lyd brukes i presentasjonen, noe som ikke har vært mulig med en trådløs projektor tidligere. Og når presentasjonen er ferdig, kan man flytte projektoren umiddelbart, fordi en kjølevifte fortsetter å gå til lampen er avkjølt, selv om ledningen er trukket ut.

PT-LB30NTE er designet for best prestasjon og for samtidig å være enkel å bære med seg. Med den såkalte Daylight View-teknikken forbedres fargegjengivelsen betydelig ved visning i godt opplyste rom, og gjør at forskjellen mellom bildene på datamaskinen og de som projiseres blir mindre. Med sine 3000 lumen har projektoren nådd et bildegjengivelsesnivå i helt opplyste omgivelser som er likeverdig med, eller til og med bedre enn projektorer på 4000 lumen. I PT-LB30NTE inngår en trådløs LAN-funksjon (IEEE 802.11b/g) som gir mulighet for høyhastighetsøverføring av data. Projektoren kan vise levende bilder og lyd i presentasjonene selv når den brukes trådløst. I innstillingen Multi Live kan en og samme projektor ta imot data fra mange datamaskiner og vise bildene fra dem samtidig på en skjerm med flere vinduer. Det er også mulig å sende bilder fra en datamaskin til totalt åtte PT-LB30NTE-projektorer samtidig. Med hurtigstartfunksjonen tar det bare to sekunder fra du har trykket på startknappen til bildet blir vist. Når presentasjonen er ferdig, kan du takket være lampebeskyttelsessystemet Direct Power Off trekke ut kontakten og flytte projektoren umiddelbart, fordi en kjølevifte fortsetter å gå til lampen er avkjølt. Dette sammen med funksjoner som one-touch auto setup og automatisk keystone-korrigering sparer tid og skåner brukeren for bekymringer før, under og etter presentasjonen. PT-LB30NTE har også flere funksjoner for tyveribeskyttelse. Et passordsystem, kontrollpanellås, låsing av tekstrekke og Kensington-lås gir økt sikkerhet. PT-LB30NTE er i salg nå og koster ca. 24 000 NOK eksklusiv mva. Øvrige funksjoner: Auto power off, trådløs fjernkontroll av korttype, to RGB-innganger, skifte mellom RGB2-in/RGB1-out og RGB-inngangsangivelse, trådløs video/audio-streaming fra PC, fleksibelt 16 bilders indeks , automatisk innstilling med enknapps trykk, 2,6 kg, Notebook-størrelse: 75,8 mm høy, Støtter ASF, WMV, AVI, MPEG4 og MPEG1/2 filmformat. Copyright-beskyttelse forhindrer trådløs projisering av DVD-materiale.

Om oss

Panasonic Corporation er verdensleder innen utvikling og produksjon av elektroniske produkter til forbruker-, bedrifts- og industrimarkedet. Selskapet, med hovedkontor i Osaka i Japan, hadde en samlet nettoomsetning på 7,85 billioner yen (71,4 milliarder euro) i regnskapsåret som ble avsluttet 31. mars 2012. Selskapets aksjer er notert på børsene i Tokyo, Osaka, Nagoya og New York (NYSE:PC). Panasonic Nordic driver virksomhet i Sverige, Norge, Danmark og Finland, har en årlig omsetning på over 2 milliarder er SEK og rundt 100 medarbeidere. I Norden markedsføres hovedsakelig produktgruppene audio/video, HiFi, kontorprodukter, telekommunikasjon, varmepumper, husholdningsprodukter, batterier, profesjonelt kringkastingsutstyr og elektriske komponenter. Du finner flere opplysninger om selskapet og varemerket Panasonic på vårt nettsted www.panasonic.no