Panasonic har vunnet årets EISA-priser for beste TV og videokamera

Panasonic har vunnet årets EISA-priser for beste TV og videokamera 15. august ble det kjent at Panasonic TX-36PD30 har blitt tildelt EISA- prisen for beste TV for 2003/2004. Det er tredje gang Panasonic vinner denne prestisjefylte prisen. EISA (European Imaging and Sound Association) er en anerkjent organisasjon som består av 50 samarbeidende tidsskrifter innen lyd, mobil elektronikk, video og foto fra 20 europeiske land. Juryen begrunner prisen med at "Panasonics nye TX-36PD30 92 cm bredskjerm TV gir den høyeste bildeoppløsning noensinne på en TV-skjerm. Dette skyldes delvis det nye bilderøret Quintrix-SR som bruker en superfin skyggemaske for å gi høyere kontrast og skarpere bilder, men det er også et resultat av den enestående bildebehandlingsteknologien Acuity, som behandler TV-materiale intelligent slik at en oppløsning opp til 2376x833 bildepunkter ved 75Hz kan oppnås. Med 10-bits bildebehandling gir dette et flimmerfritt og krystallklart bilde, detaljrikt og med jevnere fargegjengivelse." Kombinasjonen av avansert bildekvalitet og ny ultrakompakt design sikret Panasonic NV-GS70 EISA-prisen for årets beste videokamera. Juryen kommenterer: "Panasonic NV-GS70 er overraskende kompakt, men takket være modellens 3CCD-sensor kan større (og dyrere) DV-modeller vanskelig måle seg med fargedybden til dette kameraet. Til tross for sin beskjedne størrelse inkluderer NV-GS70 flotte funksjoner som 10x optisk zoom, telemakro og elektronisk blitz for stillbilder." Videre sier juryen at "både stillbilder og MPEG-4 video (internett- kvalitet) kan lagres på et SD-minnekort som et alternativ til vanlig høykvalitets DV-videofilming. Med tanke på senere bearbeiding på PC har kameraet både USB- og Fire Wire-tilkopling." EISA Awards EISA-prisene deles årlig ut til nye produkter som kombinerer spissteknologi med attraktive egenskaper, design, utførelse og god valuta for pengene. Siden 1992 har produkter fra Panasonic og Technics fått ikke mindre enn 21 EISA-priser. EISAs juryer består av sjefredaktører og tekniske redaktører fra sentrale tidsskrifter innen foto, video, lyd, hjemmekino og mobil elektronikk fra rundt 20 forskjellige europeiske land. Digitale bilder kan fås ved forespørsel. Hvis du ønsker mer informasjon, kan du ta kontakt med: Panasonic Norge, Helge Rose, Skårersletta 50, Postboks 324, 1471 Skårer, Tlf.: 67 91 78 00 E-postadresse: helge.rose@panasonic.no ------------------------------------------------------------ Ytterligere informasjon kan hentes på følgende hjemmeside: http://www.waymaker.no Nedenstående filer kan lastes ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/08/19/20030819BIT01090/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/08/19/20030819BIT01090/wkr0002.pdf

Om oss

Panasonic Corporation er verdensleder innen utvikling og produksjon av elektroniske produkter til forbruker-, bedrifts- og industrimarkedet. Selskapet, med hovedkontor i Osaka i Japan, hadde en samlet nettoomsetning på 7,85 billioner yen (71,4 milliarder euro) i regnskapsåret som ble avsluttet 31. mars 2012. Selskapets aksjer er notert på børsene i Tokyo, Osaka, Nagoya og New York (NYSE:PC). Panasonic Nordic driver virksomhet i Sverige, Norge, Danmark og Finland, har en årlig omsetning på over 2 milliarder er SEK og rundt 100 medarbeidere. I Norden markedsføres hovedsakelig produktgruppene audio/video, HiFi, kontorprodukter, telekommunikasjon, varmepumper, husholdningsprodukter, batterier, profesjonelt kringkastingsutstyr og elektriske komponenter. Du finner flere opplysninger om selskapet og varemerket Panasonic på vårt nettsted www.panasonic.no