Panasonic lanserer mobiltelefon med videokamera!

Panasonic lanserer mobiltelefon med videokamera! Panasonic lanserer nå X500 - en mobiltelefon med kamera som kan laste ned spill via Java og dessuten ta opp videoklipp. Panasonic X500 er en annerledes mobiltelefon med et elegant utseende og en særegen design. X500 er utstyrt med digitalt VGA-kamera med 4x zoom og 65K TFT fargeskjerm. Dessuten kan mobiltelefonen ta opp levende JPEG filmklipp, noe som gjør den enda morsommere å bruke. Naturligvis har X500 alle de mobile funksjonene som man forventer av en mobiltelefon fra Panasonic - 40 polyfoniske ringetoner, kalender, kalkulator og høyttalende telefon. - Panasonic X500 har en særegen design som gjør at den skiller seg ut fra andre mobiltelefoner. Fra mange hold ser den mer ut som et kamera enn en mobiltelefon, sier Nordic key account manager for Panasonics mobiltelefoner, Daniel Flodquist. Korte fakta om Panasonic X500 Opptak og avspilling av video Innebygd antenne 65k TFT fargeskjerm Innebygd digitalt VGA-kamera med 4x zoom MMS 40 polyfoniske ringetoner 2 forhåndsinstallerte spill Støtte for Java-applikasjoner Høyttalende telefon WAP 2.0 nettleser GPRS/GSM X500 er å få i butikkene fra første halvdel av november. Anbefalt utsalgspris i butikk ligger på ca. 2 800 NOK För frågor, vänligen kontakta Daniel Flodqvist, Nordic Key Account Mgn, Daniel.Flodqvist@eu.panasonic.com, Tel: +46 8 680 26 46 Helge Rose, Pressekontakt Norge, helge.rose@eu.panasonic.com, Tlf: + 47 6791 78 17 Om Panasonic Matsushita Electric Industrial Co. Ltd er en av verdens ledende produsenter av tekniske forretnings- og industriprodukter til forbruker, med viktige varemerker som Panasonic, National, Technics og Ramsa. Selskapet omsetter totalt for rundt 600 milliarder kroner og er blant annet notert på børsen i Tokyo, New York, Amsterdam, Düsseldorf, Frankfurt og Paris. Panasonic Nordic AB er et heleid datterselskap med virksomhet i Sverige, Norge og Danmark. Det nordiske selskapet omsetter for ca. 1,8 milliarder NOK per år, og har ca. 120 ansatte. I Norden markedsføres hovedsakelig produktgruppene audio/video, HiFi, kontorprodukter, telekommunikasjon, husholdningsprodukter, batterier, profesjonelt kringkastingsutstyr og elektriske komponenter. ------------------------------------------------------------ Informasjonen er sendt gjennom Waymaker http://www.waymaker.no Nedenstående filer kan lastes ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/10/18/20041018BIT20330/bild.html Bilde

Om oss

Panasonic Corporation er verdensleder innen utvikling og produksjon av elektroniske produkter til forbruker-, bedrifts- og industrimarkedet. Selskapet, med hovedkontor i Osaka i Japan, hadde en samlet nettoomsetning på 7,85 billioner yen (71,4 milliarder euro) i regnskapsåret som ble avsluttet 31. mars 2012. Selskapets aksjer er notert på børsene i Tokyo, Osaka, Nagoya og New York (NYSE:PC). Panasonic Nordic driver virksomhet i Sverige, Norge, Danmark og Finland, har en årlig omsetning på over 2 milliarder er SEK og rundt 100 medarbeidere. I Norden markedsføres hovedsakelig produktgruppene audio/video, HiFi, kontorprodukter, telekommunikasjon, varmepumper, husholdningsprodukter, batterier, profesjonelt kringkastingsutstyr og elektriske komponenter. Du finner flere opplysninger om selskapet og varemerket Panasonic på vårt nettsted www.panasonic.no