Inngår avtale med Eiendomsspar om drift av Grand Hotel Oslo

God start for Pandox’ nyetablerte driftsselskap

Pandox Operations har inngått leieavtale med Eiendomsspar AS, som eier halvparten av Pandox AB, om å overta driften av Grand Hotel Oslo. Avtalen trer i kraft den 1. mars 2015. Pandox Operations står allerede i dag for hotelldrift av 16 heleide hoteller, og gjennom avtalen med Eiendomsspar blir selskapet nå også hotelloperatør for en ekstern partner.

– Det er en stor ære å overta ansvaret for driften av Grand Hotel Oslo. Avtalen er en viktig milepel i vår strategi om å inngå leieavtaler med selskaper utenfor Pandox-gruppen. Vi ser frem mot å inngå flere lignende avtaler i tiden som kommer, sier administrerende direktør i Pandox, Anders Nissen.

Grand Hotel Oslo er Norges mest berømte og tradisjonsrike hotell, og har siden åpningen i 1874 gjennomgått en lang rekke ombygninger og moderniseringer. Hotellet har 292 rom, inklusive 54 suiter, en stor konferanseavdeling og et eksklusivt spa.

Pandox Operations:

• Antall hoteller: 17
  • Land: Norge, Belgia, Tyskland, Danmark, Finland, Canada og Bahamas
  • Antall hotellrom: 5 245
  • Medarbeidere: ca. 1 600
  • Omsetning: ca. SEK 2 milliarder

________________________________________________________

For mer informasjon:

Anders Nissen

Adm. dir., Pandox AB

anders.nissen@pandox.se

Pandox AB (publ) er et av de ledende selskapene i det europeiske markedet for hotelleiendommer med virksomhet i ni land og i 51 byer. Porteføljen består i dag av 106 hotelleiendommer hvorav 17 hoteller drives i egen regi gjennom hotelloperatøren Pandox Operations. På nåværende tidspunkt samarbeider Pandox med 19 velkjente merkevarer, som Scandic, Nordic Choice, Radisson Blu, First Hilton, Hyatt m.fl. Flere hoteller markedsføres også gjennom uavhengige merkevarer, blant annet The Hotel Brussels, Hotel Bloom Brussels og Hotel Berlin, Berlin. Pandox ble etablert i 1995 og eies av Eiendomsspar AS, CGS Holding AS og Helene Sundt AS.