Nå øker vi trykket! For din og miljøets skyld.

Report this content

Paroc, som er en av Europas ledende produsenter av steinull, tar neste skritt i miljøarbeidet ved å komprimere produktene ytterligere. Til våren vil Paroc øke komprimeringen med opptil 70 % på flere av sine produkter – noe som vil føre til færre transporter, redusert behov for lagringsplass og enklere håndtering.

Paroc driver et aktivt miljøarbeid, og effektiv komprimering av produktene er en viktig del av dette arbeidet. Høykomprimerte produkter gir færre transporter og krever mindre lagringsplass både hos Paroc og kundene. Dessuten blir produktene enklere å håndtere og tar mindre plass på byggeplassen.

– Dette er et kontinuerlig arbeid. Jo mer vi kan komprimere produktene, desto mindre påvirker de miljøet under transport og oppbevaring. Og det er viktig for oss. Nå tar vi neste skritt og komprimerer opptil 70 %, sier Lars-Erik Olsson, produktsjef hos Paroc Byggisolering i Skövde.

Utfordringen er å bevare den høye kvaliteten på produktene samtidig som det fortsatt skal være lett å bruke dem.

– Å komprimere produktene er ikke vanskelig i seg selv, men å øke komprimeringen og samtidig bevare produktenes unike egenskaper og kvalitet, er en utfordring. Vi er derfor glade for å kunne gjøre dette nå, sier Lars-Erik Olsson.

For ytterligere informasjon

Lars-Erik Olsson, produktsjef Byggisolering, Paroc Skandinavien, Tlf. +46 70 514 5387, lars-erik.olsson@paroc.com

Maria Mehner, sjef markedsføring og kommunikasjon, Paroc Skandinavien, Tlf. +46 722 342 653, maria.mehner@paroc.com

Bilder for fri publisering: Åsa Eriksson, kommunikatør Paroc Skandinavien, Tlf. +46 72 715 6692, asa.eriksson@paroc.com

Paroc er en av Europas ledende produsenter av energieffektive og brannsikre isolasjonsløsninger. Gjennom 80 år har vi opparbeidet oss et godt rykte ved å levere gode produkter, teknisk ekspertise og bærekraft til snekkere som bygger eneboliger, arkitekter, entreprenører, forhandlere og industribyggere. Vår drift er basert på kunde- og medarbeiderorientering, kontinuerlig innovasjon, lønnsom vekst og bærekraftig utvikling. Parocs produktutvalg inkluderer bygningsisolasjon, teknisk isolasjon, maritim isolasjon og akustiske produkter. Produktene produseres i Finland, Sverige, Litauen, Polen og i Russland. Paroc har salgs- og representasjonskontorer i 13 land i Europa. I 2017 hadde vi en omsetning på 411 millioner euro, og antallet ansatte var rundt 1840.

About Owens Corning
Owens Corning (NYSE: OC) develops, manufactures, and markets insulation, roofing, and fiberglass composites. Global in scope and human in scale, the company’s market-leading businesses use their deep expertise in materials, manufacturing, and building science to develop products and systems that save energy and improve comfort in commercial and residential buildings. Through its glass reinforcements business, the company makes thousands of products lighter, stronger, and more durable. Ultimately, Owens Corning people and products make the world a better place. Based in Toledo, Ohio, Owens Corning posted 2016 sales of $5.7 billion and employs about 19,000 people in 37 countries. It has been a Fortune 500® company for 63 consecutive years. For more information, please visit www.owenscorning.com.

Tags:

Sitater