Svenske Part leverer baderom til Norge

Fra Parts fabrikk i Kalix, Sverige og strake veien til Norge. Part har fått en ordre på nærmere 300 prefabrikkerte baderom til Nordic Choice Hotels nye konferanse- og forretningshotell i Tromsø – og tar dermed ytterligere markedsandeler i nabolandet. Fabrikkproduksjon sikrer at baderommene holder en høy og jevn kvalitet, og gjør dessuten at byggetiden reduseres kraftig for entreprenøren HENT, AS, som er byggansvarlig.

Produksjonsselskapet Part, som produserer prefabrikkerte baderomsmoduler, har inngått en avtale med entreprenøren HENT AS, som har ansvaret for byggingen av det topp moderne Clarion Hotel The Edge. Avtalen omfatter leveranse av totalt 297 baderom til konferanse- og forretningshotellet, som etter planen skal stå ferdig midt i Tromsø sentrum i mai 2014. Baderommene produseres i Parts fabrikk i Kalix og fraktes deretter, komplett med flis, gulv, innredning, armaturer og VVS, til hotellet der de løftes på plass med kran. Vel på plass er det bare vann- og strømtilkoblingen som gjenstår, noe som gjør at bygge- og installasjonstiden blir betydelig kortere sammenlignet med baderom som bygges på stedet.

– Vi tok kontakt med flere leverandører, og valget falt etter hvert på Part, sier Kaj Jacobsen, prosjektleder i HENT AS. De har erfaring med hotelloppdrag fra før og har til og med levert til Clarion Hotel tidligere. De garanterer topp kvalitet og ligger dessuten best an prismessig. Prefabrikkerte baderom innebærer både kortere byggetid og færre underleverandører, noe som gjør det lettere for vår del.

For å sikre kvaliteten produserte Part et prøverom i fullskala før produksjonen startet. HENT AS og involverte arkitekter kunne dermed oppleve rommet allerede på forhånd og komme med synspunkter og ytterligere ønsker.

– Kravet til kortere byggetider blir stadig viktigere, og derfor er prefabrikerte baderom et raskt og kostnadseffektivt alternativ som lønner seg – til og med over landegrensene, sier Anton Lundholm, adm. dir. i Part. Vi ser et stort potensial på det norske markedet og er kjempeglade for at HENT AS har gitt oss sin tillit. Denne typen oppdrag beviser dessuten at prefabrikkerte løsninger ikke nødvendigvis må innebære triste standardløsninger. Tvert om er det rom for både spennende design og materialvalg.

Hvis du ønsker mer informasjon, kan du kontakte:

Anton Lundholm, adm. dir.
Part
Tlf.: +46 (0)70-265 18 22
E-post: anton.lundholm@partab.nu

Elin Östblom
Tlf.: +46 (0)8-96 05 95
E-post: elin.ostblom@inmema.com

Om Part
Part Construction AB er en av Nordens ledende produsenter av prefabrikkerte baderomsmoduler og har drevet produksjon i Kalix siden 1989. Kundene er bl.a. hoteller, pleiehjem, leiligheter og studentboliger rundt omkring i Nord-Europa. Selskapet har en omsetning på ca. 310 MSEK og har rundt 200 ansatte i Sverige, Norge, Danmark og Finland.
Se mer informasjon på www.partab.nu