Elkjøp innfører betaling med PayPal på nettet

OSLO – Elkjøp Nordic tilbyr nå PayPal som betalingsmetode i nettbutikkene sine i Norden. Dermed kan kunder hos kjeder som Elkjøp og Lefdal i Norge, Elgiganten i Sverige og Danmark samt Gigantti i Finland nå betale med PayPal når de handler på nettet. Elektronikkjeden blir også den første større nettforhandleren i Norden som innfører Logg på med PayPal.

Netthandel er populært i Norge, også når det kommer til elektronikk, og i siste kvartal av 2014 kjøpte hele 31 % av nordmennene husholdningselektronikk på nettet, i følge en nylig utført undersøkelse. Den samme undersøkelsen viser hvor viktig netthandel har blitt – den samlede verdien av omsetningen av husholdningselektronikk på nettet anslås til 35,1 milliarder norske kroner i 2014.*

Nå tilbyr noen av Nordens største kjeder innen husholdningselektronikk, som inngår i Elkjøp Nordic, kundene sine ikke bare at de kan betale med PayPal, men også at de kan logge på med PayPal hos de fire forskjellige kjedene deres i Skandinavia.

– Elkjøp Nordic har et nytt, stort digitalt team på plass, og investerer kraftig i å forbedre netthandeltilbudet. Å gi kundene mulighet til å betale enkelt og raskt hos alle de nordiske kjedene våre er en del av det. En annen stor fordel er at vi samtidig åpner dørene for 165 millioner aktive PayPal-kontoer, sier Filip Elverhøy, Digitalchef for Elkjøp Nordic.

Elkjøp Nordic er etablert i alle de nordiske landene med 390 varehus og cirka 10 000 ansatte. I løpet av 2013 og 2014 hadde de en omsetning på 26,9 milliarder norske kroner. I Sverige er Elgiganten en av bedriftene som har størst omsetning innen svensk detaljhandel.

– Nå som Elkjøp Nordic satser stort på å forbedre netthandelen, og de velger å se på PayPal som en del av reisen videre, er det en flott melding for oss. Med Logg på med PayPal, kan kundene betale raskt og enkelt, og jeg ser fram mot det videre samarbeidet med Elkjøp Nordic. Bedriften er en stor aktør innen detaljhandel, og det er flott at vi nå kan tilby en betalingsmetode for nettkundene deres, og dermed bli enda mer tilgjengelige i Skandinavia, sier Mårten Barkman, direktør for PayPal i Skandinavia.

Logg på med PayPal – logg på og betal enkelt og greit

Med Logg på med PayPal, kan kundene logge på i en nettbutikk med påloggingsinformasjonen til PayPal-kontoen sin. Tjenesten er basert på OpenID Connect, og gjør det mulig for kundene å logge på hos forskjellige nettbutikker i hele verden uten at de må huske på mange forskjellige brukernavn og passord.

I dag tilbyr store forhandlere som CDON, Clas Ohlson, Tretti.no, Whiteaway.no og Gmax.no allerede betaling med PayPal til kundene sine. Siden mars har det også vært mulig å betale for togbilletter med PayPal hos NSB.no.

*E-handel i Norden 2015, internetstatistik.se

Vi setter mennesket i sentrum i alt vi gjør. Siden PayPal ble grunnlagt i 1998 har vi vært ledende i utviklingen av digitale betalinger. Vi håndterer nesten 11,6 millioner betalinger hver dag. PayPal gjør det enklere for brukerne å ha kontroll over pengene sine. Vi gir brukerne mulighet til å overføre penger til andre enkelt uten at de må oppgi kort- eller bankopplysninger, og de kan velge å betale via PayPal-kontoen eller kort. Med våre 165 millioner aktive e-lommebøker har vi skapt et åpnet og sikkert økosystem for betalinger, der privatpersoner og bedrifter kan velge å gjennomføre sikre betalinger til hverandre på nettet, i butikker og på mobile enheter. PayPal er en global betalingsplattform som er tilgjengelig i 203 markeder og gir brukerne mulighet til å få betalt i mer enn 100 ulike valutaer, overføre penger til egne bankkontoer i 57 valutaer og ha penger på PayPal-saldoen i 26 valutaer.  PayPal er en eBay-bedrift (NASDAQ: EBAY). I september 2014 presenterte eBay Inc en planlagt deling av eBay og PayPal til to frittstående bedrifter i løpet av 2015.

Du finner mer informasjon om PayPal på www.paypal.no og www.paypal-media.com. Du finner mer informasjon om adskillelsen av bedriftene på http://update.ebayinc.com

Tags: