Klart for Bondistranda - trinn 2

Peab starter nå bygging av første del av trinn 2 på Bondistranda, som blir Askers største boligprosjekt.

Denne delen består av tre blokker med 45 leiligheter, samt prosjektering, grunnarbeider og fundamentering for andre del som består av tre såkalte kløverhus med til sammen 33 leiligheter.

Kontraktssum er 118 mill eks mva og trinn to skal ferdigstilles i løpet av 2013. Byggherre for prosjektet er Peab og ABBL, som sammen har etablert Bondistranda Utvikling AS. Hittil har salget gått veldig bra.

Vi setter stor pris på det gode samarbeidet med byggherren Bondistranda Utvikling AS, og det er bra at vi nå får vi får kontinuerlig drift fra trinn 1, som overleveres i disse dager, sier regionsdirektør John Ivar Mejlænder-Larsen i Bygg Oslo.

Det første byggetrinnet består av 84 boliger i to sameier. Over de nærmeste årene skal det føres opp over 200 selveierleiligheter på Bondistranda. Prosjektet består av to ulike bygningstyper, som anlegges mellom Røykenveien og Bondivannet.

Nærmest Røykenveien bygges det tradisjonelle lavblokker på fire etasjer, med heis ned til garasjekjeller. Nede mot vannet bygges det såkalte Kløverhus på fire etasjer, som vil bestå av en 3-roms leilighet og to 4-roms leiligheter på hvert plan. Totalt vil området bestå av en rekke ulike leilighetstyper fra 2-roms leiligheter på 49 kvm til store familieboliger på 119 kvm.

Forventet totalomsetning for prosjektet er 750 MNOK, inkludert mva. Som en del av boligprosjektet, og satsningen på sikker skolevei, har Peab også bygget infrastruktur til en verdi av 35 millioner kroner for Asker kommune og Statens Vegvesen.

Byggetrinn 3 og resten av området vil stå ferdig senest i 2015.