Nytt Hammerfest-oppdrag til Bjørn Bygg

Peabs datterselskap Bjørn Bygg har skrevet kontrakt med Strandparken Nord AS om å bygge leiligheter og næringsbygg i Hammerfest. Kontraktssummen er på MNOK 122 eks mva.

Prosjektet omfatter et kombinert nærings- og leilighetsbygg inkl. parkering på totalt ca. 6600 m2. Herav utgjør parkering i uetg ca. 1100m2.

Over dette etableres to etasjer med kontor på ca. 1350m2. Deretter bygges fem etasjer med leiligheter og teknisk rom på taket – totalt ca. 4155 m2. Utomhus skal det etableres kai, som deler av bygget blir stående på. Det er også et rekreasjonsområde med grøntareal og benker tilknyttet bygningen.

Bygget står vis-a-vis Eni-bygget i sentrum av Hammerfest, som akkurat er ferdigstilt og overlevert av Bjørn Bygg. Bygningene ligger i umiddelbar nærhet av Arktisk kultursenter.

Vi er veldig fornøyde med å ha blitt tildelt et nytt stort oppdrag i Hammerfest. Vi har skaffet oss god erfaring gjennom oppføringen av Eni-bygget, og vi er glade for å ha blitt vist tillit i byen på ny. Det er interessant å få være med å oppgradere Hammerfest-samfunnet og bidra med tiltrengte leiligheter og næringsareal, sier distriktssjef Per Ivar Rasmussen i Bjørn Bygg.

Oppdraget startet umiddelbart og peling i sjø er godt i gang. Bygget skal stå ferdig i januar 2015.