Peab ga bort dagen til barnehage

Gjennom konseptet Gi bort dagen har Peab i dag gitt en lekestue til en av Kirkens bymisjons åpne barnehager i Trondheim.

Den åpne barnehagen benyttes i stor grad av barn som ikke går i barnehage til daglig. Kathrine Koren Bjertnes i Kirkens Bymisjon Trondheim sier gaven fra Peab blir en berikelse for barna som bruker den åpne barnehagen. Hun er spesielt opptatt av at lekestua betyr en etterlengtet oppgradering av uteområdene.

– Vi er kjempeglade for den rause gaven fra Peab! Det er viktig å få brukt uteområdene, og lekestua blir innbydende lekeplass for barna. Vi gleder oss til å ta den i bruk, sier hun.

Har gledet seg lenge

Anleggsleder Patrik Hoffman og formann Håvard Hansen i Peab har gått i bresjen for lekestueprosjektet. Gaven har vært planlagt lenge, og alle i Peab i Trøndelag har lenge gledet seg til denne dagen. I dag kunne Patrik og Håvard endelig heise inn og montere lekestua på uteområdet til barnehagen.

– Det er så hyggelig å få lov til å hjelpe. Vi håper lekestua vil være til nytte og glede for barna her, sier Håvard.

Givende å gi

Gi bort dagen er et konsept som handler om at bedrifter gir bort en arbeidsdag til noen som trenger det. Peab deltok i år gjennom sin virksomhet i Trondheim. Regionsdirektør Asbjørn Løksa er stolt over at Peab er med på å gi noe til andre som har behov for litt hjelp og en oppmuntring.

– Det føles givende å være med på Gi bort dagen. Vi ønsker å takke for godt samarbeid med Kirkens Bymisjon og Engasjert Byrå. Det har vært en sann glede, sier regionsdirektør Asbjørn Løksa i Peab Bygg Trøndelag.

Vil utgjøre en forskjell

De senere årene har Peab engasjert seg i samfunnsbygging på flere arenaer. Blant annet ved å stille kompetanse til rådighet gjennom å ta byggelederansvaret for gjenoppbygging av Utøya. Peab-konsernet driver også fem Peab-skoler – et yrkesskoletilbud som gir alle ungdommer mulighet til fagutdanning uavhengig av resultatet på vitnemålet fra ungdomsskolen. Kommunikasjonsdirektør Line Fredriksen i Peab roser initiativet Gi bort dagen.

– Konseptet passer som hånd i hanske med Peabs visjon og tankesett. Vår visjon er å være Nordens samfunnsbygger. Peab ønsker å ta ansvar for samfunnet og utgjøre en forskjell, sier hun.

Peab takker følgende samarbeidspartnere for støtte under Gi bort dagen:

• Motek Hilti v/Geir Inge Evjen
  • Jtw Kran og transport v/Jan Terje Wasseter
  • XL-BYGG Gunnar T. Strøm v/Knut Erik Sundsvold
  • Transport från XL-BYGG Gunnar T. Strøm v/Larsen Maskin & Transport (sjåfør Lars Larsen)

direktør komm./samfunnskontakt
Postadresse: Postboks 93 Røa, 0701 Oslo