Travel vår for Peab i Østfold

Peabs virksomhet i Østfold har fått flere nye oppdrag denne våren, og har fått et godt fotfeste i fylket.

Til sammen har byggeprosjekter for 125 MNOK tikket inn, så det er travle tider for distriktet.

– Vi får positive tilbakemeldinger fra de kundene vi har relasjoner til. Vi har etablert et godt samarbeid med viktige aktører i fylket, og de gir oss fornyet tillit. Vi har startet i det små, og har bygget oss opp sakte, men sikkert. Det er skarp konkurranse i Østfold, men vi har nå fått flere bevis på at vi er konkurransedyktige og har kompetanse, sier distriktssjef Jon Julsen i Østfold.

Det er spesielt serviceavdelingen som har fått mange oppdrag denne våren. Hver for seg er jobbene ganske små, men samlet utgjør de et godt grunnlag for distriktet og solide aktører som Borregård, Mills, Asko, Denofa, Movar, Kemira og Forsvarsbygg står på kundelisten.

Østfolds nye prosjekter er følgende:

• Leiligheter ved Øyenkilen, Makrellen
  • Leiligheter i St. Mariegate 58 sentralt i Sarpsborg
  • Rammeavtale med Forsvarsbygg

Mindre jobber:

• Asko Øst - ombygging til nytt sjåfør-kontor.
  • Borregaard fabrikker, betong og grunnarbeider.
  • Samspillskontrakt på Sandesundveien skole, forberedende arbeider før riving av deler av bygningsmasse.
  • Ombygging av rektorbolig på Kalnes.
  • Kontrakt på rehab av fasader ved Kapellfjellet borettslag.
  • Oppdrag for Nofima Ås.
  • Anleggsgartner-verksted på Kalnes VGS for Østfold fylke.
  • Flere mindre byggservice-oppdrag

direktør komm./samfunnskontakt