pewag tillbyr toppmoderne teknologi produsert i Europa

Report this content

Den østerrikske premiumprodusenten, pewag, har i to år vært fullsortimentsleverandør av belter og kjettinger til skogsmaskiner. På fagmessen, Elmia Wood i Jönköping 7.–10. juni vil pewag presentere hele sortimentet sitt, inkludert nye bluetrack combitrack.

pewag har i flere år vært kjent i Norden for å levere kjettinger av høy kvalitet og med høy ytelse. Når bluetrack ble lansert i 2015 økte sortimentet med belter av like høy kvalitet. Både beltene og kjettingene er i sin helhet produsert i Europa, noe som gjør pewag unik i bransjen.

– Vi tilbyr et komplett utvalg av produkter innen skogbruk. Blant annet bluetrack-beltene, de velkjente skogskjettingene og kjettinger for transport, sier Maria Köck, administrerende direktør i Snow- and Traction Chains.

Når pewag bluetrack ble lansert i Norden kom den i tre modeller:

•                pewag bluetrack perfekt som er utformet for å tåle ekstremt tøffe forhold. Beltene er utviklet spesielt for steinete og bratt terreng. Utformingen av belteplaten gir optimalt grep og motvirker risikoen for at snø og leire setter seg fast mellom dekkene og beltet.

•                pewag bluetrack duro er et universelt allroundbelte med bred overflate og avrundede kanter som skåner underlaget. Det er et belte som passer perfekt for standardoperasjoner innen skogsektoren. Gir optimalt grep uansett underlag.

•                pewag bluetrack flow som er særskilt konstruert for bruk i lett terreng og på sårbart underlag. Det brede dekningsområdet hindrer at maskinen synker i myk grunn og beskytter dekkene mot skarpe steiner og stubber.

De tre modellene har nå blitt komplettert med den nye pewag bluetrack combitrack som er en kombinasjon av bluetrack flow og bluetrack perfekt, tilpasset for en rekke ulike forhold. Det er mulig å se samtlige modeller på pewags stand på Elmia Wood.

– Det er virkelig det rette tidspunktet å besøke Elmia Wood og se den nyutviklede og innovative bluetrack combitrack. Men også bluetrack flow wide som er en videreutvikling av bluetrack flow, og særskilt konstruert for å være skånsom mot bakken i sårbart terreng, sier Maria Köck.

Sammen med pewags dyktige folk på standen har de besøkende mulighet til å diskutere spesifikke og individuelle løsninger for alle typer utfordringer innenfor skogbruk. På messen er Hans Nicklasson, salgssjef hos pewag sweden, på plass.

– Jeg vil gjerne fremheve modellen bluetrack flow wide som øker bæreevnen, og brukes på våtmark. Det er den typen belter som det er aller størst etterspørsel etter i Norden, sier han.

Med over 500 utstillere og 50 000 besøkende fra 50 land, er Elmia Wood verdens største internasjonale skogsmesse. Som vanlig satser pewag på en stand proppfull av nyheter og innovative produkter. Her kan de besøkende også få vite mer om den fremragende servicen som mange av de nordiske kundene vitner om.

– Vi er svært takknemlige over de verdifulle og kontinuerlige tilbakemeldingene som vi får fra maskinførere og personer i skogbruksnæringen når det gjelder deres ønsker vedrørende belter og kjettinger, sier Maria Köck og avslutter:

– pewag har også et godt og tett samarbeid med maskin- og dekkprodusenter, slik at vi alltid holder oss oppdaterte på nye produkter og ny teknikk. På den måten utvikler vi produktene våre i takt med markedet.

Hans Nicklassson, Sales Manager
www.pewag.se
nh@pewag.com

Patrick Kronqvist