Kraft Foods lanserer Philadelphia Freia: En søt nyhet fra Philadelphia

Nå kombinerer Krafts Foods to sterke merkevarer og lanserer en fersk nyhet. Philadelphia Freia fyller et tomrom i kjøledisken og gir oss et smakfullt alternativ til tradisjonelle søte pålegg.

Oslo, 25. april, 2012

Philadelphia med sjokolade blir hovedrolleinnehaver på brødskiva, og har mange bruksmuligheter i matlaging og kakebaking. Med bare 14% fett og 85 Kcal per porsjon er Philadelphia med sjokolade et nytt alternativ til de fleste søte pålegg. Den unike blandingen av kremost og sjokolade gir oss en litt friskere hverdagsnytelse, både for store og små. Når folkekjære Freia og friske Philadelphia forenes, utvides tilbudet med en spennende nyhet og vi får en ferskvare spesialtilpasset nordmenns ganer. Philadelphia Freia er helt uten konserveringsmidler, noe som gir en fersk og frisk smak.

Populær nykommer
Philadelphia i kombinasjon med sjokolade har stort potensiale for å bli en populær nykommer i kjøledisken og den friske ferskvaren vil for fullt ta opp kampen med gamle og mer etablerte klassikere.

«Det er utrolig spennende å få lansere Philadelphia Freia, en spennende kombinasjon av to sterke merkevarer i det norske markedet. Vi har stor tro på Philadelphia Freia, et alternativ som dette vil være en ettertraktet nyhet og noe vi tror vil falle i smak både hos store og små,» sier Maria Sun Hansen, Brand Manager for Philadelphia.

Én innovasjon - mange muligheter
Philadelphia med sjokolade er et produkt for hele familien, og er en smakfull ingrediens i flere sammenhenger. Den nye Philadelphia egner seg om du er ute etter noe litt søtt til frokosten, på matpakken, en ingrediens til matlaging og kakebaking, eller om du vil bruke den som glasur på cupcakes. Nå kan søtmomser dempe sukkersuget med litt bedre samvittighet.

En ekstra glad nyhet for bakere og kakepyntere er Freia sjokoladeknapper, en nyhet som passer utmerket som prikken over ién.

Visste du at…

•   … det finnes referanser til kremost i England så tidlig som i 1583?
  •   … den første amerikanske kremosten ble laget i New York i 1872?
  •   … kremosten fikk navnet Philadelphia allerede i 1880, etter byen som var kjent for mat av høyeste kvalitet?
  •   … nordmenn spiser om lag 8 kg sjokolade hvert år?
  •   … sjokoladens historie begynner allerede 400 år f.Kr. når Mayafolket oppdaget kakaoen?
  •   … Freia-fabrikken på Rødeløkka i Oslo ble kjøpt av Johan Throne Holst i 1892?
  •   … Freia Melkesjokolade ble for første gang lansert i 1906?
  •   … Freia Melkesjokolade har vært «Et lite stykke Norge» fra 1978, og at denne populære sjokoladeplaten utgjør hele 11 % av landets sjokoladekonsum

Klikk her for høyoppløselige bilder

For mer informasjon, vennligst ta kontakt med:

Maria Sun Hansen
Brand Manager Philadelphia
e-post: maria.sun.hansen@kraftfoods.com

Om Kraft Foods

Kraft Foods bygger et kraftfullt, globalt selskap med fokus på snacking og med en uslåelig porteflje av varemerker folk er glade i. Med en årlig omsetning på ca 54 milliarder dollar er vi verdens nest største næringsmiddelselskap. Vi lager velsmakende produkter til millioner av forbrukere i omlag 170 land.

I Norden er vi ledende innen sjokolade, kaffe, ferskost og sjokoladedrikk. I vår produktportefølje har vi velkjente merkevarer som Freia, Daim, Kvikk Lunsj, Kong Haakon, V6, Stimorol, Regia, Philadelphia, O'boy, Oreo og Ritz.

Kraft Foods (
www.kraftfoodscompany.com , NYSE: KFT) er medlem av Dow Jones Industrial Average, Standard & Poor's 500, Dow Jones Sustainability Index og Ethibel Sustainability Index.

Kraft Foods i Norden har ca. 1600 ansatte. I Norge finnes vi i Oslo.

Les mer på vår webside www.kraftfoodsnordic.com . Kraft Foods Norge, Johan Throne Holsts plass 1, P.O. Box 6658 Rodeløkka, 0502, Oslo

Tlf: 47 22 04 40 22  Fax 47 22 04 40 92

Tags:

Om oss

Om Mondelēz InternationalMondelēz International, Inc (NASDAQ: MDLZ) er global markedsleder innen sjokolade, kjeks, sukkervarer, kaffe og pulverdrikker. Mondelēz International har en årlig omsetning på ca. 35 milliarder dollar og vi skaper små, gode øyeblikk i 165 land. Mondelēz International er et stolt medlem av the Standard and Poor’s 500, NASDAQ 100 and Dow Jones Sustainability Index. I Norden er vi ledende innen sjokolade, kaffe, kremost og sjokoladedrikk.I vår produktportefølje har vi velkjente merkevarer som Freia, Kvikk Lunsj, Kong Haakon, Daim, V6, Stimorol, Philadelphia, Regia, O´boy, Oreo, Ritz og Tassimo . Mondelēz International i Norden har ca. 1500 ansatte. I Norge finnes vi i Oslo. Les mer på vår webside: www.kraftfoodsnordic.com Dagens selskap i Europa vil være heleid av Mondelēz International, men det juridiske firmanavnet er fortsatt Kraft Foods frem til og med 29. April 2013.

Sitater

Maria Sun Hansen, Brand Manager for Philadelphia