Lys- og bilderevolusjon i Philips Elevation og nye 9000-serien

Større og smartere Ambilight, ledende bildekvalitet i Ultra HD er blant de viktigste nyvinningene Når Philips lanserer toppmodellene Elevation og nye 9000-serien på IFA

Philips toppmodeller har en lang tradisjon i TV-verden når det handler om ledende bildekvalitet. Også i år tok 9000-serien hjem EISA-prisen for beste bildekvalitet. Det var det 11 året på rad, og nå handler det selvfølgelig om høyeste kvalitet, Ultra HD som finnes i Philips nye 9000-serien.

Den andre store nyheten som bidrar til en større TV-opplevelse er Philips Ambilight Elevation. Den har fire-sided Ambilight i kombinasjon med sin ultratynne ramme gir en Ambilighteffekt som er helt enestående og må oppleves.

"Philips Ambilight 9000-serien og Elevation er blant de mest spennende produktene på mange år da de med sin avanserte teknologi og presentasjon appellerer både til hjerte og hjerne”, sier Joakim Örnstig , markedsdirektør i TP Vision som produserer og markedsfører Philips TV .

En like spektakulær lysinnovasjon er Ambilight sammen med Philips Hue-lamper som forvandler stuen til en lysopplevelse utover det vanlige. Ved hjelp av appen Ambilight + Hue* som lastes ned til smart telefon/nettbrett og Philips Hue-lampene (Kjøpes separat og monteres i dine standard lyskontakter), flytter TV-bildenes farger rundt i rommet.

Andre nyheter innen Smart TV er en serie play-tjenester som kommer i løpet av høsten, først ut er Netflix og SF Anytime som et supplement til Headweb og Viaplay. Selvfølgelig kommer også Spotify i løpet av september 2013.

Philips TV i Norden er solgt og markedsført av TP Vision, et selskap i fellesskap Som eies av forbrukerelektronikk gruppe Philips og TPV, det er en verdensledende produsent av monitorer og TV-er.

Philips Ambilight TV – Beyond the ordinary.

* Ambilight + Hue virker på Philips Ambilight-TV fra årsmodell 2011 og utover .

For mer informasjon, kontakt:

Philips TV/TP Vision  Joakim Örnstig , Marketing Director, +46 ( 0 ) 70-832 24 64, joakim.ornstig@tpvision.com