Philips AmbiLux UHD TV debuterer Ambilight projeksjon for den ultimate oppslukende seeropplevelse

• Revolusjonerende Philips Ambilight projection system frigjør bildet fra settet og bringer skjermens handling til liv på veggen rundt TV
  • Ambilight går videre opp til neste nivå takket vare de ni bakmontert pico-projektorene som strekker bildet på skjermen i stor detalj og kontrastrik halo
  • Ultra-smal ramme sikrer skarpe, detaljerte 4k Ultra HD bilde kobles sømløst med Ambilight projeksjon gir en oppslukende TV-opplevelse som aldri har sett før.
  • Slank ramme i førsteklasses materialer, for en TV som ser like bra som den som den ser ut.
  • Pixel Precise Ultra HD konverterer innhold i UHD-oppløsning og gir glatte, men likevel skarpe bevegelige bilder og eksepsjonell kontrast
  • Philips AmbiLux leverer en forbedret Android TVtm Smart TV-opplevelse

Berlin, 3 september 2015 - Lanseringen av den nye Philips AmbiLux TV tar oppslukende seeropplevelsen til et flott nytt høydepunktet med 4K Ultra HD og innføre Ambilight projeksjon teknologi, den viktigste utviklingen hittil for det unike Ambilight-systemet.

AmbiLux representerer en sann høydepunkt i den nye Philips TV rekkevidde takket være knivskarp UHD bildekvalitet og den beste i europeisk design, kombinert med den kraftige Android TV operativsystem og neste nivå av Ambilight ytelse for å gi en TV-opplevelse ulikt noe annen.

65" Philips AmbiLux modellen vil komme i hyllene i løpet av Q4 i Europa og Russland.

Philips Ambilight projection, a new experience of light and motion
Den klassiske Philips Ambilight-systemet bruker rader med lysdioder montert på baksiden av apparatet for å lage en farget glorie av lys på veggen bak TVen. Fargene samsvarer nøyaktig med innholdet på skjermen for å skape inntrykk av et større bilde og for å gi en mer behagelig seeropplevelse. Den revolusjonerende Ambilight projeksjon teknologi frigjør nå den faktiske bildene fra begrensningene i settet ved hjelp av ni små pico-projektorer, hver nøyaktig plassert på baksiden av AmbiLux TV. Intelligent overlapping teknologien tillater en sømløs projeksjon av skjermen bildet, bevegelse og farge på bakveggen rundt settet. Presisjonsteknologi sikrer at Ambilight projection system kan projisere bilder med overlegen klarhet, levende farger og suveren kontrast for å skape en engasjerende opplevelse som virkelig bryter grensene for TV-titting.

Colour your music and your whole room
Den videre utviklingen i Ambilight-teknologi tar systemet utover bare filmer og TV, og kan forbedre den glede av musikk også. Den nye Ambilight Music Mode gir en farget glorie av lys som kan følge og reagerer på dynamikken i en hvilken som helst musikk spilt gjennom TV, enten via en streaming-tjeneste som Spotify, USB eller en musikk-kanal. Forbrukerne kan velge mellom en rekke fargerike forhåndsinnstillinger eller bare velge randomisering partymodus.

Integrasjon med den populære Philips Hue Smart Lighting tar Ambilight enda lenger ved å tilby et helt rom fyllet av opplevelser.

Crafted lightness
Til tross for å legge de bakmonterte projektorer og kraftig behandling, har AmbiLux blitt vakkert konstruert for å opprettholde et kniv slank, elegant form. Europeisk design og autentisk, førsteklasses materialer sikre en høy kvalitet finish med den ultra-smal ramme, oppnå en sømløs tilkobling til Ambilight halo, og polert krom for å skape en lett, flytende utseende.

Superb picture quality from any source
Philips AmbiLux 4k Ultra HD-TV har fire ganger så høy oppløsning på en vanlig Full HD-TV og den unike Ultra Resolution oppskalering teknologi sikrer at alle bilder, uavhengig av den opprinnelige kilden, gjengis med samme detaljer og skarphet av innfødte Ultra HD. Prisbelønt Perfect Pixel Ultra HD produksjonsteknologi justerer digitalt og optimaliserer alt innhold for forbedret skarphet, økt dybdesyn, suveren kontrast, jevne og naturlige bevegelser og feilfrie detaljer.

Android TV and Quad Core processing for enhanced Smart TV experience
Philips AmbiLux TV er drevet av Android-TV, noe som gir tilgang til alle TV-orientert apps, tjenester og innhold i Google Play-butikken, samtidig som den supplerer eksisterende Philips Smart TV-tilbud. Enkel betjening og rask navigering er mulig takket være kraftig Quad Core behandling og en avansert fjernkontroll med QWERTY-tastatur, sveip pad og VoiceSearch.

About TP Vision
TP Vision is a dedicated TV player in the world of visual digital entertainment. TP Vision concentrates on developing, manufacturing and marketing Philips branded TV sets in Europe, Russia, Middle East, Brazil, Argentina, Uruguay, Paraguay and selected countries in Asia-Pacific. We do this by combining our design expertise and innovative Philips TV heritage with the operational excellence, flexibility and speed of TPV Technology. With these combined strengths, we bring high-quality TV sets to the market: smart and easy to use with sophisticated styling. We believe in creating products that offer a superior TV experience for consumers. With Philips TVs, TP Vision is a global leader in the hospitality market. TP Vision is the exclusive brand licensee of Philips TVs for the above listed countries. The TV Company is 100% owned by TPV, the world’s leading monitor and LCD TV manufacturer, selling and marketing Philips branded TVs in China. The TPV Group has been able to drive its growth over the years by leveraging its economies of scale and core competencies in R&D, manufacturing, logistic efficiency and quality. TP Vision employs close to 2,000 people in several locations around the globe.

Follow us also on YouTube:
@TPVison
Media contact:
Andrew Burslem
E-mail: global.pr@tpvision.com

###

The content in the news releases is accurate at the time of publication but may be subject to change without notice. All trademarks mentioned in this news release are the property of their respective owners.

Google, Android and other marks are trademarks of Google Inc.

Press materials and information

Specification Sheet

65PUS8901
Display resolution 4K Ultra HD LCD with 3,840x2,160 pixels