Philips erklærer buet TV for død i Norden

- Buet TV var et design gimmick forbrukere aldri tok til hjertet, slik at vi fjerner det fra vårt sortiment i Norden, sier Henrik Kyhl, nordisk direktør for TP Vision, selskapet bak Philips TV.

De første buede TVene ble introdusert av to produsenter i januar 2013 på verdens største forbrukerelektronikk utstilling, CES, i Las Vegas.

- Etter dette lanserte de fleste andre produsenter også buede TVer for unngå at de to produsentene skulle få et konkurransefortrinn, sier Henrik Kyhl.

Ifølge markedsundersøkelser selskapet GfK, var kun 6 prosent av de solgte TVer i første kvartal 2016 i Norden buet.

- Buet TV ser flott ut i et rom med buede vegger, men få mennesker bor i slike omgivelser, sier Henrik Kyhl.

De siste buede Philips TV-er tilgjengelig i Norden er 55PUS8700 og 65PUS8700. Begge inkluderer Philips TV unike bakgrunnsbelysning, Ambilight, som forbedrer TV seeropplevelse og skaper en tilnærmet tredimensjonal effekt.

Begge TVene har UHD-oppløsning (Ultra High Definition, også kalt 4K) og inkludere Android TV-plattform, med tilgang til apper i Google Play Store og Philips App Gallery. Samt at Quad Core-prosessor som gir optimal ytelse for spill.

Den innebygde lyd løsningen inkluderer Dolby Digital og Dolby Pro Logic 2. Virtual Surround Sound leveres i 50 watt via tre høyttalere på baksiden av TVen og to i front, for krystallklar lyd. Andre funksjoner inkluderer Bluetooth og Easy Link, som gir mulighet for å kontrollere flere enheter fra en fjernkontroll.

Besøk Philips TV sin nettside: www.philips.no/TV

Materiale, bilder og video: http://www.tpvision.com/image-library/

Bildetekst/

Philips 8700 i 55” og 65” med buet skjerm – nå er din siste sjangse for å kjøpe disse.

Bildetekst/

Henrik Kyhl fra Philips TV: “Buet TV var et design gimmick forbrukere aldri tok til hjertet, slik at vi fjerner det fra vårt sortiment i Norden.”

Philips TV:
Henrik Kyhl
henrik.kyhl@tpv-tech.com

Mediekontakt:
Erling Madsen
philipstv@ajourpress.dk

Om oss

Philips TV i Norden er solgt og markedsført av TP Vision, et selskap eid av TPV, som er en av de ledende produsenter av skjermer og Tver.

Sitater

Henrik Kyhl