Plantasjen lanserer nettbutikk med Nordens største planteutvalg

Plantasjen lanserer nettbutikk for vekster der kundene blant annet kan bestille busker, trær og større hagevekster. På den måten møter Plantasjen den nye trenden "ekspresshagen", som bygger på et ønske om raskere resultater i hagene våre.

"Vi vil gjøre det lettere for kundene å skape en inspirerende hage. Nettbutikken gjør at kundene kan planlegge og bestille ferdige vekster hjemmefra i fred og ro", sier Eric Lundberg, nordisk markedsdirektør.

I Hagebarometeret 2012, som er sammenstilt av Plantasjen i samarbeid med HUI, og der 1000 representanter i Sverige, Norge og Finland er blitt intervjuet om hagerelaterte spørsmål, avsløres en rekke overgripende trender. En av dem er "ekspresshagen"
– et ønske om å få raske resultater i hagene våre.

"Vi vil hjelpe kundene til å få drømmehagene raskt ferdig, og her spiller nettbutikken en viktig rolle. Den inneholder Plantasjens ordinære sortiment, men i større størrelser. Det gjør at du slipper å vente flere år på at hagen skal vokse", sier Eric Lundberg.

Utvalget i nettbutikken består i dag av ca 250 ulike vekster.

"Vi har det største utvalget av planter på nett i Norden allerede fra starten av. Ambisjonen er å utvikle sortimentet trinnvis slik at det i fremtiden også omfatter redskap og øvrige produkter som finnes i Plantasjens vanlige butikksortiment", sier Eric Lundberg.

Kundene kan hente vekstene de bestiller på nett hos valgfri Plantasjenbutikk. Det er også mulig å bestille hjemleveranse fra butikken.

Nettbutikken finner du på www.plantasjen.no

For nærmere opplysninger kan du kontakte:
Eric Lundberg, nordisk markedsdirektør på +46 70 10 41 047, eric.lundberg@plantagen.se
Jonas Larsson, nordisk markedskoordinator,+ 46 70 10 88 668, jonas.larsson@plantagen.se

Plantasjen er Nord-Europas største hagesenterkjede med 39 butikker i Sverige, 58 i Norge og 10 i Finland. I Norge har Plantasjen butikker fra Tromsø i nord til Mandal i sør. Plantasjen har et bredt utvalg av planter, veksterog hageprodukter. I sortimentet inngår alt fra hagemøbler, krukker og griller til hjemmeinnredning, gaveartikler og snittblomster. I tillegg til det brede produktsortimentet har Plantasjen utdannede hagemestere i samtlige butikker.

Tags:

Sitater