Plantasjen satser på kunnskapsløft

I 2012 lanserer Plantasjen er rekke prosjekter for å øke kunnskapen i Norge om alt som har med hage å gjøre. Plantasjen oppretter kunnskapskanaler for alle, uansett alder og forkunnskaper, ved å kombinere tradisjonelle forelesninger og undersøkelser med dialog i sosiale medier og mobile løsninger.

”Vi opplever et savn etter mer kunnskap hos kundene – om hvordan du best odler egne vekster, egen mat eller hvordan du får en inspirerende hage. Det behovet vil vi møte på bred front", sier Rolf Baisgård, administrerende direktør i Plantasjen Norge.

Plantasjens visjon er å skape Europas mest inspirerende hager sammen med kundene.

”Å spre kunnskap er en viktig del for å realisere visjonen vår. Som Norges og Nordens ledende hagesenterkjede, har vi et ansvar for å gjøre hagekunnskapen tilgjengelig. Derfor satser vi på dette kunnskapsløftet”, sier Rolf Baisgård.

Noen konkrete eksempler på aktiviteter i Plantasjens kunnskapsløft, er:

• Hagebarometeret – en nordisk studie om innstillingen vår til hagen og kommende trender
  • Plantasjens hageskole – Nordens største hageskole med forelesninger hver måned i så godt som alle butikker
  • Hagemesteren på Facebook – få med deg det nyeste eller be om tips og råd fra våre mange hagemestere.
  • App til iPhone og Android – hagemesteren gir råd om planting, beskjæring og stell.

For nærmere opplysninger kan du kontakte:

Rolf Baisgård, administrerende direktør i Plantasjen Norge AS, tlf: +4790561245 rolf.baisgaard@plantasjen.no

Jonas Larsson, nordisk markedskoordinator, tlf: +46701088668 jonas.larsson@plantagen.se

Plantasjen er Nord-Europas største hagesenterkjede med 39 butikker i Sverige, 58 i Norge og 10 i Finland. I Norge har Plantasjen butikker fra Tromsø i nord til Mandal i sør. Plantasjen har et bredt utvalg av vekster, odlinger og hageprodukter. I sortimentet inngår alt fra hagemøbler, krukker og griller til hjemmeinnredning, gaveartikler og snittblomster. I tillegg til det brede produktsortimentet har Plantasjen utdannede hagemestere i samtlige butikker.

Sitater

Rolf Baisgård