Plantasjen utnevner ny konsernsjef

Report this content

Jon Abrahamsson Ring tar over stillingen som konsernsjef for Plantasjen ASA. Han kommer nesten rett fra stillingen som adm. dir. for Filippa K. Jon har lang internasjonal erfaring innen detaljhandelen fra IKEA-kretsen innen bl.a. logistikk og salg, som varehussjef, men også som assistent for Ingvar Kamprad. Jon tiltrådte stillingen som konsernsjef i mars.

«Min første oppgave er å bli kjent med Plantasjens medarbeidere og forretningsområde. Jeg bruker mye tid i virksomheten, og ikke minst i butikkene, for å forstå hvordan vi fungerer. Fremover ser jeg at min oppgave blir å skape en felles visjon for vår overordnede retning og skape en selvstendig organisasjon der mange får muligheten til å ta ansvar,» sier Jon Abrahamsson Ring.

Plantasjen er Nord-Europas største hagesenterkjede med 58 butikker i Norge, 41 i Sverige, 10 i Finland og 2 i Irland. Risikokapitalselskapet APAX er med sine 90 % av aksjene hovedeiere i Plantasjen, mens styret og ledelsen eier de resterende andelene i foretaket.

«Jon har den internasjonale erfaringen innen detaljhandelen og det engasjementet som Plantasjen trenger akkurat nå. Med Jon ved roret tar vi sikte på å øke våre markedsandeler og fortsette ekspansjonen i Nord-Europa,» sier styreformann Ketil Eriksen.

«Hagesenterbransjen har et enormt potensiale, vi bygger på et positivt kjerneprodukt som kunder og medarbeidere har en genuin interesse for og verner om. Når våre medarbeidere møter kundene, skal de ha muligheten til å gjøre det på en så relevant måte som mulig. Da kreves det en felles retning med gode muligheter for nyskaping og initiativ. Der ligger nøkkelen til suksess,» sier Jon Abrahamsson Ring.

Fakta om Plantasjen ASA

• Plantasjen ASA er konsernselskapet som de nasjonale selskapene Plantasjen Norge AS, Plantagen Sverige AB, Plantagen Finland Oy og Plantagen Ireland hører innunder
  • Omsetning: ca. 3 490 MNOK
  • Antall ansatte: 1 500
  • Markeder: Norge, Sverige, Finland og Irland
  • Eiere: Apax siden 2007

For nærmere opplysninger kan du kontakte:

Evelina Sjögren, PR-manager Plantasjen ASA, tel: +46 (0)70-417 59 22 , email:evelina.sjogren@plantagen.se

Plantasjen er Nord-Europas største hagesenterkjede med butikker i Norge, Sverige, Finland og Irland. Plantasjen har et bredt utvalg av vekster, stiklinger og hageprodukter. I sortimentet inngår alt fra hagemøbler, potter og griller til hjemmeinnredning, gaveartikler og snittblomster. Plantasjen har utdannede gartnere i samtlige butikker.

Tags: