Powerbox overtar eiendelene til pionérselskapet Power Technics, styrker designkompetansen for krevende applikasjoner

Powerbox, en av Europas ledende leverandører av kraftforsyninger og gjennom mer enn fire tiår en ledende kraft innen optimalisering av kraftforsyninger for krevende applikasjoner, kunngjør i dag at de har kjøpt opp eiendelene fra tidligere Power Technics BV i Etten-Leur, Nederland. Eiendelene omfatter produkt-IP, laboratorieutstyr, lager osv. Dette oppkjøpet vil styrke Powerbox’ designkompetanse for krevende applikasjoner.

Power Technics er basert i Nederland, og er en pionér innen utvikling, design og produksjon av kraftforsyninger for industrielle-,  luftfarts-, skips-, jernbane-, telekom-, OEM og medisinske applikasjoner. Med teknologisk nyskaping som drivkraft har Power Technics utviklet et helt spekter med kraftløsninger og –plattformer for applikasjoner som krever et høyt nivå av kvalitet og pålitelighet.

“Powerbox og PowerTechnics har bak seg et langvarig samarbeidsforhold, gjennom felles design av kraftforsyningsløsninger for komplekse Maritime- og Forsvarsindustrisystemer som møter og overgår kravene til høy kvalitet, og med stor kundetilfredshet” sa Louis Masreliez, salgsdirektør for Nord-Europa. “Å styrke Powerbox med ressursene og kompetansen fra Power Technics vil komme alle våre kunder til gode, og vil garantere forretningsmessig videreføring av den store basen av installerte produkter utviklet av Power Technics.”

Power Technics vil bli fullstendig integrert i Powerbox Group, og vil fortsatt være lokalisert i de samme fasilitetene i Nederland.

For more information

Visit www.prbx.com
Please contact Patrick Le Fèvre, Director Marketing and Communication
46 (0)158 703 00

Founded in 1974, with headquarters in Sweden and local operations in 15 countries on four continents, Powerbox serves customers around the globe. We focus on four major markets - industrial, medical, railway and transportation, and defense - for which the company designs and market premium quality power conversion systems for demanding applications. Our mission is to use our expertise to increase our customers’ competitiveness by meeting their entire power needs. Every aspect of our business is focused on that goal, from the design of the advanced components that go into in our products to our customer service. Powerbox is recognized for technical innovations that reduce energy consumption and the company's ability to manage the full product lifecycle, minimizing environmental impacts.