Trond Ivar Jarhen – ny regionsjef for Preem i Midt-Norge

Preem Norge har ansatt Trond Ivar Jahren som ny regionsjef for selskapets aktiviteter i Midt-Norge. Han vil være ansvarlig for salg av Preem sine fremtidsrettede produkter og bidra til ytterligere vekst for Preem i Midt-Norge.

Trond Ivar Jahren er utdannet bygg- og anleggs-ingeniør og har bred erfaring fra bygg og anleggsbransjen der han bl.a. har vært ansvarlig for oppbygging av egen virksomhet. Han har jobbet med å bygge kunderelasjoner og kundetilfredshet i mange år og har den riktige kompetansen til å bygge Preem som merkevare i Midt-Norge.

- Med ansettelsen av Trond Ivar Jahren som ny regionsjef for Preem i Midt-Norge styrker vi vår stilling i dette viktige markedet. Vi har inntatt en ledende posisjon som leverandør av fremtidsrettede og bærekraftige drivstoffprodukter og vi ser frem til å lansere en rekke nye spennende produkter i fremtiden, sier Ketil Thorsen, daglig leder i Preem Norge.

- Preem er godt posisjonert som en sterk og viktig aktør i omstillingen mot et bærekraftig samfunn med nye løsninger. Jeg er derfor både stolt og glad over å begynne i Preem og håper at min erfaring i kombinasjon med den interne kompetansen som finnes i Preem kan bidra til at vi skaper en spennende fremtid, sier Trond Ivar Jahren.

For ytterligere informasjon. vennligst kontakt:
Ketil Thorsen, daglig leder Preem Norge, +46 72 450 17 91
Niclas Brantingson, pressesjef Preem AB, +46 70 362 03 99

Preem er Sveriges største drivstoff selskap. Vår visjon er å lede omstillingen mot et bærekraftig samfunn. Preems to raffinerier regnes som de mest moderne og miljøvennlige i Europa med en raffineringskapasitet på over 18 millioner kubikkmeter råolje hvert år. Vår virksomhet består av produksjon, salg, distribusjon samt trading og varesalg. Vi foredler og selger bensin, diesel, fyringsolje og fornybart drivstoff til selskaper og privatpersoner i Sverige. Om lag 2/3 av produksjonen blir eksportert. Vi har også et riksdekkende servicenett med 570 tanksteder for privat og yrkestrafikk i Sverige. Preems produkter er tilgjengelig på ca.150 stasjoner i Norge- i første rekke gjennom YX kjeden.  Preem AB har om lag 1 400 ansatte og der 950 arbeider ved raffineriene. I 2016 hadde Preem en omsetning på 56 milliarder SEK.