KONTRAKTER I NORGE - AUTOPASS - 28 MNOK

Q-Free ASA er tildelt AutoPASS-kontrakter av Statens vegvesen til en verdi av 28 MNOK.

Kontraktene er relatert til E6/E18 Østfold samt E6 Øyer-Tretten, og innebærer leveranse og installasjon av helautomatiske bomstasjoner samt service og vedlikehold for 5 år.

- Det er viktig for vår internasjonale virksomhet å inneha en ledende posisjon i vårt hjemmemarked, - en posisjon vi vil forsvare også for fremtidige prosjekter, sier konsernsjef Øyvind Isaksen i en kommentar.

Det er 10 dagers klagefrist på avgjørelsen i henhold til Statens Vegvesen sitt innkjøpsreglement.

Trondheim 24 februar 2012

Konsernsjef Øyvind Isaksen, mobil +47 908 76 398

Finansdirektør Roar Østbø, mobil +47 932 45 175

Q-Free er en ledende global leverandør av løsninger og produkter for elektronisk veiprising og trafikkovervåkning med applikasjoner hovedsakelig innen veifinansiering, rushtraffikksystemer, truck-tolling, rettshåndhevelse samt parkering - og aksesskontroll. Q-Free tilbyr løsninger og produkter basert på de mest anerkjente teknologiene, og er idag ledene innen både DSRC (brikke), ALPR (Automatic Lisence PlateRecognition) og GNSS (Global Navigation Satellite System) baserte systemer, med leveranser i Europa, Afrika, Asia, Midt Østen samt Nord og Sør Amerika. Selskapet har hovedkontor i Trondheim, og har cirka 270 ansatte og er representert i 17 land. Selskapet er notert på Oslo Børsmed ticker QFR. www.q-free.com