Q-FREE  - TILDELING AV KONTRAKT I SVERIGE MED RAMME PÅ 143  MNOK

Q-Free har i dag blitt informert om at selskapet vil bli tildelt kontrakt for leveranse av trängselskattsystemet for Gøteborg. Det foreligger en 10 dagers klagefrist, og formell kontraktsignering kan tidligst skje etter dette.

Kontraktsrammen er på 143 MNOK  og innebærer leveranse av veikantutstyr, infrastruktur samt service og vedlikehold i 2 år med opsjon på ytterligere 6 år. Kontraktsverdi vil være avhengig av valgte opsjoner samt varighet  av servicekontrakt. Selskapet vil  informere markedet om endelig kontraktsverdi etter signering.

“Dette er en strategisk viktig tildeling for selskapet både med tanke på at vi med dette får nok en referanse innen avanserte rushtrafikksystemer, og ikke minst da Sverige er et marked med mange muligheter de kommende år”, uttaler konsernsjef Øyvind Isaksen.

Leveransen er planlagt å starte etter endelig kontraktstildeling  og forventet idriftsettelse av systemet er 1. januar 2013.

Trondheim 06.04.2011

Konsernsjef Øyvind Isaksen, mobil 47 905 59 401

Finansdirektør Roar Østbø, mobil 47 932 45 175

About Q-Free