Q-FREE - BRIKKEKONTRAKT I BRASIL - 34 MNOK

Report this content

Q-Free har blitt tildelt en kontrakt for levering av brikker fra Centro Gestao Meios de Pagto (CGMP) i Brasil til en verdi av 34 MNOK.

Denne ordren er tredje avrop på den tidligere annonserte rammekontrakten med totalverdi på 205 MNOK (22 oktober 2010). Etter denne ordren har selskapet mottatt ordrer for 123 MNOK under denne rammeavtalen.

- Brikkeleveranser representerer en viktig del av selskapets omsetning, og således er det brasilianske markedet et av de viktigste markeder for selskapet. Etter denne leveranse har vi levert nærmere fire millioner brikker til Brasil, kommenterer CEO Øyvind Isaksen.

Q-Free har et heleid datterselskap i São Paulo, Brasil.

Trondheim 26 august 2011

Konsernsjef Øyvind Isaksen, mobil +47 905 59 401
Finansdirektør Roar Østbø, mobil +47 932 45 175

Om Q-Free Q-Free er en ledende global leverandør av løsninger og produkter forelektronisk veiprising og trafikkovervåkning med applikasjonerhovedsakelig innen veifinansiering, rushtraffikksystemer, truck-tolling,rettshåndhevelse samt parkering - og aksesskontroll. Q-Free tilbyrløsninger og produkter basert de mest anerkjente teknologiene, og er idag ledene innen både DSRC (brikke), ALPR (Automatic Lisence PlateRecognition) og GNSS (Global Navigation Satellite System) baserte systemer, med leveranser i Europa, Asia, Midt Østen samt Nord og SørAmerika. Selskapet har hovedkontor i Trondheim, og har cirka 275ansatte og er representert i 17 land. Selskapet er notert på Oslo Børsmed ticker QFR. www.q-free.com