Q-FREE - BRIKKEKONTRAKT I BRASIL - 38 MNOK

Q-Free har blitt tildelt en kontrakt for levering av brikker fra Centro Gestao Meios de Pagto (CGMP) i Brasil til en verdi av 38 MNOK.

Denne ordren er andre avrop på den tidligere annonserte rammekontrakten med totalverdi på 205 MNOK (22 oktober 2010). Etter denne ordren har selskapet mottatt ordrer for 89 MNOK under denne rammeavtalen.

- Det brasilianske markedet fortsetter å være et viktig produktmarked for selskapet. Hittil har vi levert mer enn tre millioner brikker i Brasil og er optimistisk med tanke på at vi vil klare å beholde vår dominerende posisjon, kommenterer CEO Øyvind Isaksen.

Q-Free har et heleid datterselskap i São Paulo, Brasil. Ordren vil bli levert innen utgangen av  2011.

Trondheim 30. mars 2011

Konsernsjef Øyvind Isaksen, mobil 47 905 59 401

Finansdirektør Roar Østbø, mobil 47 932 45 175

Q-Free er en ledende global leverandør av løsninger og produkter for elektronisk veiprising og trafikkovervåkning med applikasjoner hovedsakelig innen veifinansiering, rushtraffikksystemer, truck-tolling, rettshåndhevelse samt parkering – og aksesskontroll. Q-Free tilbyr løsninger og produkter basert de mest anerkjente teknologiene, og er i dag ledene innen både DSRC (brikke) - og ALPR (Autmatic Lisence Plate Recognition) baserte løsninger, GNSS (Global Navigation Satellite System) baserte systemer, med leveranser i Europa, Asia, Midt Østen samt Nord og Sør Amerika. Selskapet har hovedkontor i Trondheim, og har circa 280 ansatte i 11 land samt er representert i 7 andre land. Selskapet er notert på Oslo Børs med ticker QFR. http://www.q-free.com