Q-FREE - BRIKKEORDRE FRA AUSTRALIA - 17

Q-Free ASA er tildelt en brikkeordre fra Roads and Traffic Authority(RTA) i Australia til en verdi av 17 MNOK.

- RTA har vært kunde av Q-Free i mer enn 10 år. Gjentatte bestillinger fra samme kunde er den beste dokumentasjon av kvalitet og konkurransedyktigheten av selskapets løsninger. Det australske markedet vil være viktig for selskapet mange år fremover, uttaler CEO Øyvind Isaksen.

Ordren vil bli levert innne første halvår 2011.

Q-Free har et datterselskap i Sydney, Australia.

Trondheim 10 desember 2010.

Konsernsjef Øyvind Isaksen, mobil 47 905 59 401

Finansdirektør Roar Østbø, mobil 47 932 45 175

Om Q-Free

Q-Free er en ledende global leverandør av løsninger og produkter for elektronisk veiprising og trafikkovervåkning med applikasjoner hovedsakelig innen veifinansiering, rushtraffikksystemer, truck-tolling, rettshåndhevelse samt parkering – og aksesskontroll. Q-Free tilbyr løsninger og produkter basert de mest anerkjente teknologiene, og er i dag ledene innen både DSRC (brikke) - og ALPR (Autmatic Lisence Plate Recognition) baserte løsninger, GNSS (Global Navigation Satellite System) baserte systemer, med leveranser i Europa, Asia, Midt Østen samt Nord og Sør Amerika. Selskapet har hovedkontor i Trondheim, og har circa 300 ansatte i 12 land samt er representert i 6 andre land. Selskapet er notert på Oslo Børs med ticker QFR. http://www.q-free.com